سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: چهار میلیون اصله نهال در نهالستان تحت نظارت این اداره کل تولید و آماده انتقال برای غرس شده است.

چهار میلیون اصله نهال در گلستان تولید شد / تولید 10 هزار نهال شمشاد

به گزارش گلستان 24، حمید سلامتی روز دوشنبه در بازدید تولید نهال شمشاد در «قرن آباد» گرگان به خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد نهال تولید شده برای توسعه فضای سبز، زراعت چوب، جنگل کاری و مرتع برنامه‌ریزی شده است.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای تولید چهار میلیون اصله نهال دیگر تا پایان سال جاری در نهالستان‌های استان خبر داد و گفت: تولید نهال در استان با حمایت خوب دولت و در نهالستان‌های شهرستان‌هایی از جمله گرگان، کلاله، آزادشهر صورت می‌گیرد.

 هر ساله کار غرس نهال در فصل زمستان انجام می‌شود.

سلامتی در خصوص ذخیره‌گاه جنگلی در گلستان افزود: اکنون در سطح ۲ هزار هکتار ذخیره‌گاه جنگلی در این استان وجود دارد که مهمترین آن ذخیره‌گاه‌های سرخدار در «افراتخته» و «سیاه رودبار» در علی‌آبادکتول و هر کدام به وسعت ۲۰۰ هکتار بوده و جزو بزرگترین ذخیره‌گاه این گونه جنگلی در دنیا و ایران به شمار می‌رود.

تولید ۱۰ هزار اصله شمشاد

وی همچنین به ذخیره‌گاه گونه جنگلی شمشاد در «قرن‌آباد» گرگان اشاره کرد و گفت: برای حفظ این گونه جنگلی اقدام خوبی از اداره کل با پشتیبانی سازمان پیگیری می‌شود که اکنون ۱۰ هزار اصله نهال شمشاد تولید شده از سوی «قنبر ملک‌شاهکویی» برای غرس آماده شده است.

وی ادامه داد: نهال‌های شمشاد تولید شده از سوی این علاقمند در روستای «قرن‌آباد» خریداری و در مناطق رویشگاه آن غرس می‌شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار