با حضور معاون وزیر صمت؛

عملیات ساخت ناحیه صنعتی روستای عطاآباد آق‌قلا به عنوان نخستین ناحیه صنعتی تخصصی مبل روستایی کشور امروز یکشنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران آغاز شد.

 ساخت نخستین ناحیه صنعتی مبل روستایی کشور در آق‌قلا آغاز شد

به گزارش گلستان 24، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم گفت: رسالت دولت سیزدهم، مردمی کردن اقتصاد است و بر مبنای آن می‌توان به سیاست‌گذاری درست در مسیر تولید و رونق اقتصاد رسید.

علی رسولیان افزود: نگاه رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور توجه به تولید است و بر همین اساس باید در این مسیر به درستی سرمایه گذاری و حرکت کنیم.

وی بیان کرد: تولید باید با محوریت بخش خصوصی و مشارکت گرفتن از ظرفیت مردم باشد چون رسیدن به این اهداف با اتکا به بودجه دولتی امکان‌پذیر نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که رونق کسب و کارهای کوچک نقش بسزایی در رفاه و اقتصاد مردم دارد و گفت: باید تلاش شود نقش کارگاه‌های بومی در اشتغال و تولید بیش از گذشته افزایش یابد.

رسولیان ادامه داد: ۹۳ درصد شهرک و نواحی صنعتی کشور را کسب و کارهای کوچک تشکیل می‌دهند و توانسته‌اند برای بیش از ۵۰ هزار نفر شغل ایجاد کنند.

وی از شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در کشور خبر داد و گفت: مطالعه راه‌اندازی ۱۴۰ خوشه کامل شده و دولت از راه‌اندازی آن‌ها حمایت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان هم در این مراسم گفت: راه‌اندازی ناحیه صنعتی تخصصی مبلمان عطاآباد به همراه ایجاد ۲ ناحیه صنعتی در خراسان رضوی و آذربایجان غربی به تصویب مجمع عمومی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسید.

رضا شهمرادی افزود: ناحیه صنعتی تخصصی مبلمان عطا آباد در ۱۵هکتار ساخته می شود و راه اندازی آن اواخر سال گذشته در کمیسیون امور زیر بنایی استان مصوب شده بود.

وی پیش‌بینی کرد: حدود ۱۷۰ واحد تولید مبل ، ایجاد واحدهای صنفی و ایجاد فضای نمایشگاهی در این ناحیه صنعتی فعالیت کنند.

به گفته وی بخش خصوصی ۱۰ هزار میلیارد ریال در این ناحیه صنعتی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در آن ایجاد شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار