مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان:

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان گفت: پنج تهدید اولویت‌دار شامل تهدیدات زیستی (آب، دام، محیط زیست، باغ و غیره)، مردم محور، تروریستی، سایبری و نظامی در گلستان وجود دارد.

۵ نوع تهدید اولویت دار در گلستان شناسایی شد

به گزارش گلستان 24، محمدتقی محمدی اظهار کرد: پنج تهدید اولویت‌دار شامل تهدیدات زیستی (آب، دام، محیط زیست، باغ و غیره)، مردم محور، تروریستی، سایبری و نظامی در گلستان وجود دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان در خصوص ساخت و ساز و مباحث فنی مهندسی گفت: بر اساس مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان پدافند غیرعامل باید در ساختمان‌های بلندمرتبه و ساختمان‌های حساس و مهم بررسی و لحاظ شود.

وی بیان کرد: ساختمان‌ها به پنج گروه تقسیم بندی شده که برای گروه یک، دو و سه (صداوسیما، ارتباطات و فناوری، بانک‌ها، آب و انرژی، وزارتخانه و غیره)، رعایت پدافند غیرعامل الزامی و برای گروه چهار و پنج توصیه می‌شود.

محمدی در خصوص پناهگاه هم گفت که دو نوع پناهگاه خصوصی و عمومی داریم، در هنگام بحران و حادثه طرح تخلیه جمعیت و انتقال آنها در مراکز اسکان در دستور کار است و نهادها و دستگاه‌های استراتژیک و مهم هم باید برای خود جان پناه ایجاد کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان بیان کرد: باید مراکز اسکان با یک سوم جمعیت شهر پیش بینی شده و مانورهای خاص هم در طی سال برگزار شود.

طبق گفته وی هنوز درک مشترکی در خصوص پدافند غیرعامل در جامعه شکل نگرفته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار