مدیرکل اداره صنایع سازمان پدافند غیرعامل کشور:

مدیرکل اداره صنایع سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پایداری زیرساخت ها، دستگاه ها و تجهیزات و منابع نیروی انسانی، تامین زیرساخت ها و کالاهای ضروری در زمان بحران، خدمات پشتیبانی و مدیریت و خنثی‌سازی آسیب ها از جمله اهداف پدافند غیرعامل است.

پایداری زیرساخت ها و خنثی‌سازی آسیب ها از اهداف پدافند غیرعامل است

به گزارش گلستان 24، رحیم تقی پور امروز در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان اظهار کرد: دغدغه‌هایی چون سفره آب زیرزمینی در مناطقی مانند آق‌قلا و مخازن نفت در شهرها به واسطه توسعه مناطق شهری دارای پتانسیل ایجاد خطر است که باید به شکل خاص و ویژه به آن پرداخته شود.

وی بیان کرد: بررسی میدانی مشخص کرد که در واحدهای تولیدی به واسطه نوع مواد و فرایند تولید در حوزه صنعت و غیر صنعت، انواع مواد خطرزا نگهداری می‌شود که اگر دچار حادثه شود تبعات ناشی از آن، مناطق وسیعی از محیط پیرامونی را تحت تاثیر و خسارت قرار خواهد داد.

مدیرکل اداره صنایع سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: در برخی انبارهای شرکت‌های تولیدی گلستان به سازگاری چیدمان مواد خطرناک توجه کافی نشده که تذکرات لازم به مسوولان و مدیران داده شد.

تقی پور خاطرنشان کرد: پایداری زیرساخت ها، دستگاه ها و تجهیزات و منابع نیروی انسانی، تامین زیرساخت ها و کالاهای ضروری در زمان بحران، خدمات پشتیبانی و مدیریت و خنثی‌سازی آسیب ها از جمله اهداف پدافند غیرعامل است.

وی افزود: در شیوع ویروس کرونا با وجود احتمال تعطیلی برخی زیرساخت ها دامنه فعالیت ها در بیمارستان و مراکز درمانی گسترش پیدا کرد و افراد بسیاری از جمله دکترها و پرستارها از جان گذشته و شهید این راه محسوب شدند و این تلاش برای خنثی سازی و رفع آلودگی در زمان بحران کرونا رویدادی پدافندی داشت.

وی بیان کرد: با تهمیداتی که قبل از وقوع بحران و خطر اندیشیده می شود می توان میزان خنثی‌سازی و آسیب‌پذیری بحران‌ها را مدیریت کرد.

مدیرکل اداره صنایع سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: باید زیرساخت‌های مختلف را در مقابل تهدیدات و آسیب رسانی به حداقل ممکن رسانده و برای بازگشت و بازیابی سریع تمهیداتی قبل از ایجاد بحران اندیشید که یکی از اهداف پدافند غیرعامل همین مورد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: گلستان کارگاه بزرگ تولید، فعالیت و تلاش است و در موضوعات مهمی چون پدافند غیرعامل به عنوان راهبر عمل می کند.

سیدعلی مهاجر اظهارداشت: برنامه های هفته پدافند غیرعامل با تاکید بر آشنایی بیشتر مردم استان با این موضوع راهبردی برگزار خواهد شد.

چهارم تا ۱۱ آبان ماه هفته پدافند غیرعامل است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار