فرماندار آزادشهر:

فرماندار آزادشهر گفت: ساماندهی وضعیت سایت پسماند فعلی آزادشهر و مکان‌یابی برای ساخت سایت جدید با همکاری دانشگاه‌های علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و علم و صنعت تهران در حال انجام است.

وضعیت سایت پسماند آزادشهر با همکاری دانشگاه‌ها ساماندهی می‌شود

به گزارش گلستان 24، سیدجواد کریمی امروز در نشست کرسی آزاداندیشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر در پاسخ به گلایه دانشجویان در خصوص آخرین تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته برای سایت پسماند زباله، اظهارکرد: با پیگیری‌های انجام شده آخرین چاه پایش ایجاد و حفاری آن به طور کامل انجام گرفته و نمونه‌گیری و آزمایشات لازم توسط شرکت معتمد محیط زیست اقدام و نتایج اعلام خواهد شد.

وی افزود: انجام عملیات فنس‌کشی محوطه سایت اجرایی شد و در خصوص مکان‌یابی احداث سایت جدید پسماند و عدم توسعه اراضی محدوده سایت فعلی با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان قرارداد منعقد شده و هم اینک یک تیم ۱۱ نفره دانشگاهی در حال آماده‌سازی برای ارزیابی توان سرزمین برای دفن پسماند به روش owa هستند.

فرماندار آزادشهر ادامه داد: ایجاد فضای سبز در بخش محیطی و داخل سایت در برنامه قرار دارد و با دانشگاه علم و صنعت در خصوص استحصال گاز از محل لندفیل قدیم سایت آزادشهر به منظور کنترل بو و بهره‌برداری بهینه از آن قرارداد مربوطه منعقد و مطالعات آن آغاز شده است.

کریمی گفت: برای جابجایی زباله‌های ریجکتی سه دستگاه سیمی تریلر خریداری و به سایت آزادشهر منتقل شد و برای ساخت تصفیه خانه شیرابه در محل سایت قراردادی با شرکت مربوطه در دست انعقاد است.

عده‌ای از دانشجویان حاضر در این نشست از وضعیت سایت زباله شرق استان گلستان در شهر آزادشهر که سال‌هاست در همسایگی مردم قرار گرفته و پسماند شهری و روستایی در این مکان تخلیه می‌شود گلایه و بیان کردند: مسوولان کشوری و استانی در چند سال گذشته چندین بار وعده ساماندهی و ایجاد محلی استاندارد برای دپوی زباله‌ها را دادند اما تاکنون این وعده‌ها تحقق پیدا نکرده است.

به گفته این دانشجویان، با توجه به اینکه سایت زباله نزدیک به جاده اصلی تهران - مشهد قرار دارد تصویر زیبایی از این شهر در اذهان مسافران مجسم نخواهد شد و علاوه بر اینکه بوی تعفن و آشغال در این منطقه به شدت زیاد است و شیرابه‌های حاصل از زباله‌ها نیز چاه‌ها و سفره‌های زیر زمینی را تهدید می‌کند و وجود انبوهی از سگ‌های رهاشده و بلاصاحب و پرندگان برای تغذیه از میان زباله‌ها سلامت منطقه را به خطر انداخته است.

فرماندار آزادشهر همچنین برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: باید به سمت و سویی برویم که رابطه حوزه تصمیم‌گیری و اجرا با حوزه پژوهش و دانشگاه نزدیک‌تر و صمیمی‌تر شود.

کریمی با تاکید بر افزایش ارتباط دستگاه‌های اجرایی با دانشگاهیان، گفت: در صورتی که حوزه‌های صنعت و تولید و دانشگاه‌ها به هم نزدیک شوند به موفقیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف دست خواهیم یافت چرا که کارکرد اصلی دانشگاه علم و دانش و حل مسائل جامعه است.

وی خواسته اصلی دشمن از ایجاد وقفه در فعالیت دانشگاه را ضربه زدن به پیشرفت علمی کشور اعلام و بیان کرد: شرکت دانشجویان در کرسی‌های آزاداندیشی باعث افزایش هوشیاری و آگاهی آنان نسبت به مسائل روز و ارائه عملکرد درست می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار