مدیر کل بنیاد مسکن گلستان خبر داد؛

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان گفت: در راستای حفظ انفال و بیت المال، تاکنون چهار هزار فقره پرونده با موضوع تصرف غیرمجاز به اراضی ملی واقع درمحدوده بافت روستاهای گلستان تشکیل شده است‌.

تشکیل ۴۰۰۰ فقره پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در روستاهای گلستان

به گزارش گلستان 24، سیدمحمد حسینی اظهار کرد: با هدف صیانت از منابع و اراضی ملی، تاکنون چهار هزار فقره پرونده با موضوع تصرف اراضی ملی در محدوده بافت ۳۰۰ روستای گلستان تشکیل شده و پیش بینی می‌شود این تعداد تا دو ماه آینده به بیش از ۳۵ هزار پرونده برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: طبق ماده چهار قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن ملی، منابع طبیعی، اراضی خام باید در اختیار بنیاد مسکن قرار بگیرد تا برای احداث واحدهای مسکونی استفاده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با توجه به مصوبه شورای حفظ انفال و بیت المال گلستان تصمیم گرفته شد که با انعطاف بیشتری با متخلفان برخورد شود و به همین دلیل فعالیت اجتماعی در هشت ماه گذشته به محور اصلی کار بنیاد مسکن تبدیل شد.

حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از افرادی که اراضی ملی در روستاها را تصرف کرده‌اند از اقشار کم برخوردار هستند؛ مقرر شد تا تمهیدات ویژه ای مانند تخفیف ۷۰ درصدی نرخ زمین برای آنها لحاظ شود و علاوه بر آن افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از ۱۲ درصد دیگر تخفیف برخوردار شوند.

وی بیان کرد: در بنیاد مسکن کشور جلسه‌ای تشکیل و قرار شد برای همه اقشار تا ۹۰ درصد تخفیف و بخشودگی در نظر گرفته شده و حد نصاب زمین از ۲۰۰ مترمربع به هزار مترمربع افزایش پیدا کند.

حسینی بیان کرد: کمک دیگر ما به این افراد که در اراضی تصرفی قرار دارند این است که قیمت پایه زمین را حداقل ۵۰ درصد زیر قیمت کارشناسی قیمت گذاری کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان یاداور شد: همچنین مقرر شد افرادی که توان مالی خوبی ندارند به صورت اجاره بشرط تملیک ۹۹ ساله در این اراضی به سکونت ادامه دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار