شهردار علی‌آبادکتول:

شهردار شهر علی‌آبادکتول گفت:در این شهر ۶ محله خارکلاته، علی‌آباد، جنگلده، گلشن، موسی‌بن جعفر (ع) و ورزش و خیابان جنب دخانیات در بافت فرسوده قرار دارند.

 ۶ محله این شهرستان در بافت فرسوده قرار دارند

به گزارش گلستان 24، محمد کوهستانی روز یکشنبه در نشست بازآفرینی شهری علی‌آبادکتول با موضوع آموزه‌های زلزله بم به مناسبت پنجم دی سالروز وقوع زلزله بم در خصوص عمده شاخص‌های بافت‌های فرسوده، اظهار کرد: ریزدانگی قطعات، عرض کم معابر و ناایمن بودن و فرسوده بودن ساختمان‌ها از مهم‌ترین این شاخص‌ها است.

وی یادآور شد: در شرایط فعلی، تنها مکان‌یابی بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین ملاک است که پس از تصویب در کمیته فنی و کمیسیون ماده پنج استان قابل اجرا خواهد بود.

کوهستانی اضافه کرد: کل محدوده بافت فرسوده و حاشیه‌نشین این شهر دارای ۷ هزار و ۸۱۷ هزار پلاک ثبتی است که جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار و ۶۴۸ نفر در آن ساکن هستند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی در بافت فرسوده و محلات حاشیه‌نشین با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال انجام شده که شامل اجرا آسفالت، جدول کشی، اجرای بلوار و زیرسازی است.

فرماندار شهرستان علی‌آباد کتول هم در این جلسه گفت: این شهرستان زیرساخت‌های خوبی در بافت جدید دارد، اما مناطق فرسوده آن به زیرساخت بیشتر احتیاج دارد.

ابراهیم احمدی ادامه داد: مردم و ساکنین مناطق بافت فرسوده و حاشیه‌نشین اغلب قشر متوسط به پایین هستند و این مناطق در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارای عقب‌ماندگی است.

وی افزود: از چهار شهر این شهرستان، ۲ شهر علی‌آباد و فاضل‌آباد پس از مطالعات انجام شده دارای طرح تفضیلی هستند و ۲ شهر دیگر شامل مزرعه‌کتول و سنگدوین هنوز طرح تفصیلی ندارند که نیاز است متولیان امر به ویژه شهرداران باید در تصویب این طرح‌ها اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به این که در بازآفرینی شهری شاهد تغییرات شکلی خواهیم بود، نیاز است تا در جامعه فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی را نهادینه کنیم.

خدیجه رضازاده و رضا بهشتیان به عنوان سفیران ستاد بازآفرینی شهری هم در نشست امروز تسهیلات تشویقی مرتبط با ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیر رسمی را برای حاضران توضیح دادند و همچنین با تشریح نحوه وقوع زلزله بم خواستار توجه بیشتر به «جلوگیری از ساخت و سازهای غیر اصولی، سختگیری در صدور پروانه ساخت، تغییر باورهای غلط، ارائه آموزش‌های اولیه برای امدادرسانی در حوادث برای جلوگیری از بروز ضایعات نخاعی در مصدومان، پرهیز از سنگین کردن سقف، تسهیل در پرداخت وام‌ها و مهار سازه‌ها» شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار