فرماندار کلاله:

فرماندار کلاله گفت:‌ برای تکمیل طرح ملی آبرسانی به شهر و چند روستای این شهرستان به عنوان یکی از مطالبات قدیمی مردم منطقه با پیگیری استاندار، ۶۲۶ میلیارد ریال از منابع ملی و استانی مصوب شد که تاکنون ۱۶۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

 طرح برق‌دار کردن چاه‌ها در حال بررسی است/تخصیص ۱۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح آبرسانی کلاله

به گزارش گلستان 24، فرهاد شیبک اظهار کرد: در نشست اخیر با استاندار با مدیران اجرایی شهرستان در شورای اداری بر حل مشکل کسری آب کلاله با رویکرد کمک به تکمیل طرح ملی آبرسانی تاکید شد.

وی افزود: قرار شد شرکت آب منطقه‌ای گلستان با قید فوریت تا پایان سال نسبت به تجهیز و تکمیل سه حلقه چاه که قبلا حفر شده، تکمیل مخزن ۲ هزار متر مکعبی که ساخت آن تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، احداث خط انتقال سه حلقه چاه و تکمیل و تجهیز ایستگاه پمپاژ آنها اقدام کند که امسال ۵۴۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای این طرح مصوب شد که تاکنون ۸۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

فرماندار کلاله ادامه داد: طرح برق‌دار کردن این چاه‌ها در اداره برق در حال بررسی است که بلافاصله بعد از تایید طرح، پیمانکار سیستم برق را اجرا می‌کنند.

شیبک گفت: شرکت آب منطقه‌ای گلستان همچنین تا خرداد ماه سال آینده نسبت به تکمیل اجرای خطوط انتقال آب شبکه طرح ملی آبرسانی اقدام خواهد کرد.

وی اظهارداشت: علاوه بر آن شرکت آب و فاضلاب گلستان هم یک حلقه چاه در محدوده شهرک امام علی(ع) حفر کرده که ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای تجهیز و تکمیل و آماده‌سازی آن تا پایان اسفند تخصیص یافت که با وارد مدار شدن تمام این چاه‌ها وضعیت آبی شهرستان بهتر می‌شود.

به گفته وی، کلاله جزو شهرهایی است که طرح آبرسانی آن از سال ۱۳۹۳ با هدف تامین آب آشامیدنی شهر کلاله و روستاهای اقماری آن شامل "ای‌درویش، کوسه، قوجمز و اجن‌یلی" در افق ۱۴۱۵ با جمعیت تحت پوشش بیش از ۷۸ هزار نفر آغاز شد اما بعد از گذشت هشت سال فقط حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار کلاله افزود: علاوه بر کاهش حجم آب‌های سطحی، مهمترین دلیل قطعی بخشی از آب شهر کلاله نبود پیشرفت مناست در عملیات فیزیکی این طرح شامل حفر ۶ حلقه چاه و ایجاد ۹ هزار مترمکعب مخزن با مدیریت شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان است.

شیبک مجموع نیاز آب آشامیدنی مردم شهر کلاله را ۱۸۰ تا ۱۹۰ لیتر برثانیه اعلام کرد و گفت: هم اکنون با کاهش میزان آب‌های سطحی و حجم آبدهی چاه‌ها مردم این شهر با کمبود ۷۵ لیتر برثانیه آب آشامیدنی درگیر هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار