رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: افزایش تقاضا برای استفاده از آجر ایتال سقفی به‌جای یونولیت به‌دلیل روند صعودی قیمت این محصول، موجب بیشترشدن ساعت کار کارخانه‌های تولید آجر استان و در نتیجه عبور آن‌ها از سقف سهمیه مصرف سوخت شد.

عبور کارخانه های آجر از سقف سهمیه مصرف سوخت/گاز ۶۹ مرکز اداری گلستان قطع شده است

به گزارش گلستان 24، درویشعلی حسن‌زاده  امروز در جلسه ستاد سوخت گلستان اظهار کرد: فعالیت بیش از گذشته کارخانه‌های تولید آجر گلستان برای پاسخگویی به نیاز بازار، موجب افزایش مصرف سوخت این واحدهای تولیدی شده که در شرایط فعلی بازار چاره‌ای جز تداوم فعالیت آنان وجود ندارد.

وی بیان کرد: کارخانه‌های تولید آجر گلستان تا حد امکان همه ملزومات مرتبط با استانداردسازی مصرف سوخت را رعایت می‌کنند اما امیدواریم با بهبود شرایط تولید یونولیت در کشور و کاهش قیمت این محصول، شرایط تولید واحدهای تولید آجر استان به شرایط عادی برگشته و مصرف سوخت کنترل شود.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان هم در این جلسه تاکید کرد: دستگاه‌های اداری و دولتی استان باید در کاهش مصرف انرژی و به خصوص گاز در فصل سرما پیشگام باشند.

علی طالبی اظهار کرد: در مدت اخیر و برای کنترل مصرف، گاز ۶۹ مرکز اداری گلستان قطع شده که امیدواریم در روزهای سرد باقیمانده شاهد رعایت بیشتر الگوی مصرف در همه بخش‌های جامعه از جمله دستگاه‌های اداری باشیم.

وی به افزایش مصرف سوخت در واحدهای تولید آجر گلستان اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌حل های پیش‌روی این کارخانه‌ها، استفاده از سوخت جایگزین و مهمتر از آن، بالابردن راندمان سوخت با استانداردسازی مصرف است.

مدیرکل استاندارد گلستان هم در این جلسه بر ضرورت استانداردسازی مصرف انرژی واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای کاهش مصرف سوخت تاکید کرد و گفت: این طرح تاکنون در برخی مرغداری‌ها و صنایع استان اجرا شده که نتیجه آن کاهش ۳۰ درصدی مصرف است.

سیدمهدی حسینی اظهار کرد: توجه به این موضوع مهم علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، قیمت تمام‌‍‌شده محصول را نیز تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار