مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان:

پروژه فیبررسانی به منازل و کسب و کارها (FTTH) در گلستان طی هفته جاری وارد فاز اجرایی می شود و با اجرای این طرح، سرقت کابل‌های مخابراتی هم کاهش خواهد یافت.

کاهش سرقت کابل ها با اجرا شدن پروژه فیبررسانی به منازل در گلستان

به گزارش گلستان 24، محمد احمدی اظهارکرد: پروژه فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها (FTTH) در گلستان طی هفته جاری وارد فاز اجرایی می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان افزود: تا پیش از این مراکز جمعیتی قابل توجه و کسب و کارها و دانشگاه‌ها از این فناوری برخوردار بوده اما مرکز گلستان هم وارد این برنامه شده است.

طبق گفته وی سایر شهرستان‌های استان هم با توجه به اعلام آمادگی و فراهم کردن زیرساخت‌ها در مراحل بعد قرار خواهند گرفت.

احمدی بیان کرد که در گلستان این امر توسط بخش خصوصی بوده و بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان اضافه کرد: پیش بینی می‌شود که در ۶ ماه کل شهرهای استان از این تکنولوژی بهره مند شوند.

وی افزود: بعد از اجرای فیبرنوری اگر شهروندان بخواهند از فضای مجازی و اینترنت استفاده کنند، باید از این فناوری بهره بگیرند.

احمدی سرعت، پایداری و کیفیت بالای ارتباط را از مزایای این طرح برشمرد و گفت: با اجرای این طرح، سرقت کابل‌های مخابراتی هم کاهش خواهد یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان با تأکید بر اینکه فیبر نوری زیرساخت خوبی برای پیشرفت استان خواهد بود، اضافه کرد: سوبسیدهایی از طرف دولت برای شهروندان در نظر گرفته شده و هزینه اتصال به این فناوری اندک است.

وی تأکید کرد که هم اکنون ماشین آلات اجرای این پروژه در استان مستقر بوده و تیم‌ها، آماده شروع عملیات اجرایی هستند و به صورت ضربتی و در شیفت‌های هشت ساعته در چند مسیر این طرح اجرا خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار