مدیرکل مدیریت بحران گلستان :

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: قطع سوآپ گاز ترکمنستان در کنار افزایش فراتر از انتظار مصرف ناشی از سرمای شدید، دلیل اصلی دشواری در تامین کامل گاز مصرفی استان است.

قطع سوآپ گاز ترکمنستان، دلیل اصلی دشواری در تامین گاز گلستان است

به گزارش گلستان 24، نعمت‌الله حاجی‌زاده اظهار کرد: یک سوم گاز مصرفی گلستان از طریق خط انتقال ترکمنستان تامین می‌شود که از سه روز پیش این خط انتقال به طور کامل قطع شد.

وی بیان کرد: مدیریت مصرف، بهترین راه عبور گلستان از بحران کمبود گاز در روزهای آینده است.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: برای تامین کامل گاز مشترگان خانگی، گاز صنایع واحدهای تولیدی به جز واحدهایی که سوخت جایگزین ندارند قطع شده است.

حاجی‌زاده گفت: همچنین برای امدادرسانی مطلوب به شهروندان، همه دستگاه‌های عضو این ستاد مدیریت بحران در حالت آماده‌باش هستند.

وی اظهار کرد: با وجود نگرانی در تامین گاز به خصوص برای شهرهایی با مصرف زیاد از جمله گرگان، گمیشان و بندرترکمن، گاز مورد نیاز این شهرها بدون قطعی تامین شد.

وی یادآور شد: البته در مناطقی قطعی به صورت موردی به دلیل افت فشار گاز داشتیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات آن برطرف شد.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان از مردم استان خواست مصرف گاز منازل خود را برای جلوگیری از قطعی به حداقل برسانند.

طبق اعلام معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان، دورکاری ادارات و مدارس استان به دلیل تداوم سرمای شدید و افزایش مصرف گاز و با هدف مدیریت مصرف انرژی به غیر از دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی برای ۲ روز دیگر تمدید شد.

به گفته کر، به دلیل برودت هوا و با هدف تامین مستمر و پایدار و ضرورت کنترل پیامدهای ناشی از افزایش مصرف انرژی دستگاه های اجرایی استان به استثنای مراکز درمانی، امدادی و انتظامی شنبه و یکشنبه به صورت دورکار خواهند بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار