نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه اختصاصی به گلستان در بودجه سال آینده گفت: تمام رایزنی‌ها را برای افزایش میزان بودجه مخصوصاً در سرفصل‌هایی که دچار محرومیت و کمبود هستیم، انجام خواهیم داد.

تمام رایزنی‌ها را برای افزایش میزان بودجه گلستان انجام خواهیم داد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، رمضانعلی سنگدوینی اظهار کرد: دولت سیزدهم برای حمایت و رشد متوازن اقتصادی استان‌ها به دنبال راه اندازی صندوق عدالت و پیشرفت است تا هر استان بتواند بر اساس آمایش سرزمینی خود به رشد پایدار اقتصادی برسد.

وی افزود: تخصیص اعتبارات برای صندوق عدالت و پیشرفت می‌تواند در حل مشکلات منطقه‌ای تأثیر گذار باشد؛ در واقع سپردن کار به استان‌ها پاسخگویی مدیران استانی را به همراه دارد و می‌تواند دستاوردهای مثبتی داشته باشد.

سنگدوینی گفت: در سال‌های گذشته تمرکز اعتبارات و حمایت‌ها در چند کلان شهر خلاصه می‌شد؛ اما دولت سیزدهم برای حمایت و رشد متوازن اقتصادی استان‌های تأسیس این صندوق‌ها را پیش بینی کرده تا علاوه بر تمرکززدایی، هر استان بتواند بر اساس مزیت‌ها و سند آمایش سرزمینی خود رشد پایدار اقتصادی خود را دنبال کند.

وی در خصوص بودجه اختصاصی به گلستان در بودجه سال آینده هم گفت: تمام رایزنی‌ها را برای افزایش میزان بودجه مخصوصاً در سرفصل‌هایی که دچار محرومیت و کمبود هستیم، انجام خواهیم داد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گلستان، استان کشاورزی بوده اما به خام فروشی مبتلا است و باید در زمینه تکمیل زنجیره تولید و ایجاد صنایع تکمیلی و ماندن ارزش افزوده در استان اقدام عاجلی اندیشیده شود.

سنگدوینی اضافه کرد: در زمینه آب شرب و کشاورزی مشکلات جدی داریم و علی رغم اینکه وزارت نیرو، اعتبارات این بخش را افزایش داده اما تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله زیادی است.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های گلستان فرسوده هستند، گفت: باید توجه ویژه ای به این بخش در لایحه بودجه شود.

طبق گفته سنگدوینی، پتروشیمی می‌تواند هزاران اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و نیاز استان و کشور را تأمین کند لذا پیگیری اجرایی شدن آن بعد از ۱۸ سال باید در دستور کار باشد.

وی افزود: توجه به اقتصاد دریا، استفاده از سواحل و بنادر و گردشگری دریایی از دیگر مسائلی است که باید دولت آن را به طور جدی مد نظر قرار دهد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری گلستان صفر است و هیچ حرکتی را در این بخش شاهد نیستیم و باید وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در راستای رونق این بخش ورود کند.

سنگدوینی توضیح داد که گردشگری می‌تواند جای نفت را بگیرد و با توجه به وجود اقالیم و اقوام مختلف و وجود صنایع دستی متنوع، می‌تواند به درآمدزایی کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار