استاندار گلستان :

استاندار گلستان گفت: عملکرد دبیرخانه کمیسیون قاچاق کالا و ارز این استان در برگزاری جلسات و پیگیری حوزه کاری قابل تحسین است.

عملکرد دبیرخانه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان قابل تحسین است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی‌محمد زنگانه عصر شنبه در نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: : با توجه به این که ثبت سفارش ارز برای واردات ماشین آلات واحد صنعتی و تولیدی و مواد اولیه موردنیاز تولید از طریق وزارتخانه صورت می‌گیرد، استان نقشی در آن ندارد ولی دستگاه‌های مرتبط به ویژه جهادکشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی استان باید برنامه کنترل و نظارت خود را در تامین ارز موردنیاز واحدهای مرتبط پیگیری کنند.

وی با اشاره به اصلاح قانون در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت و چوب خاطرنشان کرد: این اقدام فرصت خوبی برای دستگاه‌های مرتبط است تا از این ابزار اصلاح شده برای ریشه‌کنی قاچاق بهره‌برداری کنند.

به گفته وی مطابق داده‌های آماری دستگاه‌های مرتبط ۳۵ درصد لز پرونده های تعزیراتی گلستان مربوط به قاچاق چوب است.

استاندار گلستان با تاکید بر نظارت هرچه بیشتر بر فعالیت صرافی‌های استان گفت: این اقدام با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مرتبط تشدید شود تا چالشی در این حوزه برای نداشته و به ویژه فعالان اقتصادی به خوبی از این شرایط برای توسعه استان استفاده کنند.

استاندار گلستان با اشاره به گلایه برخی از مدیران نسبت به طولانی‌بودن جلسات استانداری گفت: این دسته از مدیران اگر گمان می‌کنند تحمل حضور در این‌گونه جلسات را ندارند، استعفا دهند چون نتیجه و هدف برگزاری نشست‌ها، جبران عقب ماندگی گلستان است.

وی افزود: استفاده اندک از ظرفیت شرکت‌های تعاونی مرزنشینان گلستان قانع کننده نیست و باید تصمیم درستی برای استفاده حداکثری از آن اتخاذ کرد.

وی با تاکید بر برگزاری منظم شورای ساماندهی مبادلات مرزی در استان گفت: این اقدام با هدف تقویت هرچه بیشتر حمایت از مرزنشینان در قالب رونق شرکت‌های تعاونی باید پیگیری شود.

زنگانه خاطرنشان کرد: هرچند شیوع ویروس کرونا ترانزیت کالا و تجارت چمدانی را از طریق مرز اینچه‌برون گنبدکاووس کاهش داد ولی یادداشت تفاهم رسمی رییس جمهور با همتای ترکمنستانی و سفر هیات اقتصادی و مسوولان استانی مرتبط در سال جاری و پیگیری دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تاثیر گذار بوده و باید بررسی شود که رونق به گمرک اینچه‌برون برگشته یا خیر.

استاندار گفت: استفاده از ظرفیت مرزنشینان استان برای توسعه ضروری بوده و باید بیش از گذشته از این مزیت بهره‌برداری کرد. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار