معاون عمرانی استاندار گلستان:

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: در ایم دهه فجر امسال یکهزار و 673 طرح عمرانی در روستاها و شهرهای استان افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.

افتتاح و کلنگ زنی یکهزار و 673 طرح عمرانی در دهه فجر/ مقام اول استان در آموزش دهیاران

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سید مهدی مهیایی صبح امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع یکهزار و 673 طرح عمرانی یکهزار و 460 طرح افتتاح و تعداد 213 طرح کلنگ زنی می شود. 

وی افزود: کا اعتبارات هزینه شده برای طرح های قابل افتتاح در استان 2 هزار و 490 میلون تومان و برای طرح های که عملیات اجرائی آن آغاز می شود مبلغ یکهزار و 700 میلیون تومان اعتبار در نظرگرفته شده است.

مهیایی با بیان اینکه 36 شهرداری در استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: امسال 80 درصد اعتبارات ما در شهرداری ها افزایش پیدا کرده است به طوری که سال گذشته این اعتبار7 هزار و 500 میلیارد تومان بوده و در 9 ماهه امسال  1300 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: خرید ماشین الاتبرای شهرداری های استان با اعتبار حدودا 80 میلیارد تومان و به صورت بلاعوض از دیگر دستاوردهای این معاونت برای شهرداری های استان بوده است.

مهیایی بیان کرد: امسال در بخش تخصیص اعتبارات تخصصی به شهرداری های استان مبلغ 450 میلیارد تومان به آنها تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: شکل گیری کارگروه منطقه ای کشوری شهرداریها، اجرای طرح های گردشگری برای شهرداری های که قابلیت اجرا دارند ، برگزاری140 کارگاه آموزشی برای دهیاران که در کشور گلستان رتبه اول کشوری  را در این زمینه به خود اهتصاص داده است، برگزاری 30 جشنواره فرهنگ اقتصاد روستا، پیگیری بخش پسماند، تشکیل کار گروه ویژه محله های کم برخوردار که 2020 محله کم برخوردار در کشور وجود دارد، اجرای 450 طرح عمرانی در مقیاس کوچک و بزرگ با اعتبار 70 میلیارد تومان از محل اعتبارات دهیاری های استان به بهره برداری می رسد از نمونه دستاوردهای این معاونت در استانداری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار