استاندار گلستان تاکید کرد؛

گزارشات متعدد مردمی مبنی بر تنش آبی و کمبود آب شرب در گلستان منجر به برگزاری جلسات ۱۰ ساعته با محوریت تامین آب و اولتیماتوم استاندار به تساهل و کم کاری احتمالی مدیران متولی شد.

تنش آبی و تامین آب شرب در گلستان/تساهل مدیران پذیرفتنی نیست

به گزارش گلستان 24، تماس‌های متعدد مردمی و گزارش‌های میدانی ناظران و بازرسان ویژه در خصوص مشکلات پیش رو در موضوع تأمین آب شرب سبب شد تا استاندار گلستان با برگزاری جلساتی طولانی و ۱۰ ساعته حل موضوعات مرتبط با تنش آبی و تأمین آب شرب مردم استان گلستان را در دستور کار قرار داد.

در ابتدا جلسه چهار ساعته با مدیران دستگاه‌های مرتبط با وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و فرمانداران شهرستان‌های استان برگزار و با جزئیات، آخرین روند پیگیری و اجرای مصوبات شهرستانی استاندار گلستان و تصمیمات دیدار استاندار گلستان با وزیر نیرو مطرح مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

استاندار گلستان در این جلسه گفتد: به هیچ عنوان هیچ کوتاهی در زمینه اجرای این مصوبات را نخواهم پذیرفت و به شدت با مدیری که تعللی در اجرای مصوبات حوزه آب داشته باشد برخورد خواهد شد.

علی‌محمد زنگانه تاکید کرد: گرچه شرایط فعلی، میراث عملکرد اشتباه گذشتگان است اما به عنوان یک مسئول در دولت سیزدهم هیچ کوتاهی از امروز به بعد را نخواهم پذیرفت.

وی با اشاره به افزایش چند برابر بودجه حوزه‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای در دولت سیزدهم در استان گلستان، گفت: مدیران بخش‌های مختلف در حوزه آب، جهاد کشاورزی و صمت باید شبانه‌روزی برای تغییر الگوی مصرف، نوع کشت محصولات و استفاده از آب در صنعت تلاش کنند.

استاندار گلستان تاکید کرد: سفره‌های زیرزمینی آب در استان گلستان با سرعت رو به کاهش است و ما در تلاش هستیم با کمک دولت ضمن تسریع در اجرای عملیات شیرین‌سازی آب دریای خزر، ساخت سد با کاربری تأمین آب شرب را هرچه سریع‌تر شروع کنیم.

زنگانه بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد از نیاز تأمین آب شرب در استان از طریق منابع آب زیرزمینی بوده و این موضوع در شرایطی زنگ خطر شدیدتری را به صدا در می‌آورد که هزاران چاه آب کشاورزی مجاز و غیرمجاز در استان فعال است.

وی گفت: کشت شالی و محصولات پر آب در استان گلستان با شرایط و وضع موجود هیچ توجیهی ندارد و ما باید به سمت تشویق کشاورزان به نکاشتن شالی و تغییر الگوش کشت و کاشت محصولات جایگزین باشیم.

به دلیل طولانی شدن زمان جلسه و بررسی تمامی طرح‌ها و مصوبات حوزه آب برای شهرستان‌های استان، جلسه ۶ ساعته دیگری با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و مدیران مرتبط برگزار و آخرین وضعیت اجرای طرح‌ها و مصوبات مورد پیگیری و تبادل نظر قرار گرفت.

لازم به ذکر است، استاندار گلستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلات و آب منطقه‌ای استان را مکلف کرد تا با پیگیری‌های شبانه‌روزی نسبت به جذب تمامی اعتبارات مصوبات سفر با اجرای کامل پروژه‌ها اقدام جدی داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار