نماینده مردم کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های دولت برای نجات خلیج گرگان گفت: لایروبی کانال آشوارده ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی به لایروبی این کانال به پایان می‌رسد.

لایروبی کانال آشوارده ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش گلستان 24، عبدالجلال ایری اظهار کرد: لایروبی خلیج گرگان در سه کانال باید انجام شود. ابتدا لایروبی کانال آشورده آغاز شده گرفته که تا ۴ ماه آینده تمام می‌شود. در حال حاضر ۷۰ درصد لایروبی این کانال انجام شده و برای تبادل آبی بین خلیج و دریا شرایط خوبی ایجاد است. علاوه بر لایروبی سه کانال آبرسان، باید پمپاژ آب هم در خلیج گرگان صورت بگیرد.

وی گفت: همزمان لایروبی اسکله بندرترکمن نیز در حال انجام است و در ۲ ماه آینده کار لایروبی تمام می شود و امکان ورود کشتی های توریستی به بندر ترکمن فراهم خواهد شد. در آینده نزدیک در اسکله بندرگز هم کشتی تفریحی و توریستی پهلو خواهند گرفت.

ایری تصریح کرد: پروژه آب شیرین کن از دریای خزر برای شهرهای گمیشان، بندرترکمن و کردکوی در برنامه اجرایی قرار گرفته است و در گام بعد شهرهای گرگان و اق قلا نیز شامل اجرای این پروژه خواهند شد. این پروژه با همکاری شرکت مپنا انجام می گیرد و کلنگ آن در سال آینده به زمین زده خواهد شد.

وی افزود: پیگیر ایجاد بازارچه مرزی گمیشان و حسن‌قلی در منطقه مرزی با کشور رکمنستان هستیم و هر دو کشور تمایل دارند دارند هر چه سریعتر این بازارچه راه اندازی شود. تا دوماه آینده این بازارچه اجرایی خواهد شد و در سفر دوم ریاست جمهوری به استان گلستان نیز کلنگ زنی می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار