نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس:

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل کارگروه کشاورزی برای حل نظام مسائل توسعه الگوی کشت در این استان بسیار ضروری است.

تشکیل کارگروه کشاورزی برای اجرای الگوی کشت در گلستان ضروری است

به گزارش گلستان 24، رحمت‌الله نوروزی روز شنبه در آیین تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان گلستان، اظهارکرد: این اقدام در راستای اجرای درست سیاست الگوی کشت با محوریت جهادکشاورزی پیگیری شود.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان هم آمادگی دارند که نظام مسائل این بخش را حل کنند.

وی با تاکید بر اصلاح قیمت‌گذاری در خرید تضمینی محصولات کشاورزی، گفت: این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود تا از کشاورزان در تولید حمایت ویژه شود.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه مثبت دولت سیزدهم در رفع مشکلات بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: برای خرید تضمینی گندم هم امسال رییس جمهور برای حمایت کشاورزان دستور بازنگری قیمت این محصول را داده است.

نوروزی همچنین بر تقویت زراعت پنبه در گلستان تاکید کرد و افزود: اکنون کارخانه نخ ریسندگی در این استان فعال شده و هزار هکتار زمین کشاورزی استان به صورت قراردادی زیر کشت این محصول رفته است.

اصلاح الگوی کشت اقدام ارزشمند دولت سیزدهم

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح الگوی کشت بعد از گذشت پنج دهه، کار بسیار ارزشمند دولت سیزدهم است ولی باید نظام مسائل آن در اجرا به خوبی دیده شود.

وی یادآور شد: وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی را در اجرای این طرح مهم در توسعه پایدار کشاورزی کمک می‌کنیم.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون دغدغه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سه استان شمالی، توجه به حل مسائل کشاورزی است.

وی بر لزوم توجه و عمل دیدگاه‌های امامین انقلاب در رشد تولید کشاورزی کشور به ویژه در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و گفت: باید بیش از گذشته این بخش مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه هفتم توسعه با مشکلاتی که در بخش کشاورزی و محیط زیست برای امنیت غذایی کشور سر راه خود دارد، راهگشا نبوده و باید به غنی آن افزوده شود.

وی ادامه داد: باید از دیدگاه‌های کشاورزان، محققان و کارشناسان بخش کشاورزی و محیط زیست به خوبی در غنای برنامه هفتم توسعه استفاده شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار