رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار گلستان گفت: با تشدید بازرسی‌ها و کنترل از کارگاه‌های صنعتی استان خوشتبختانه شکایات کارگری در گلستان ۲۲ درصد کاهش یافته است.

فعالیت ۸ شورای حل اختلاف کارگری در گلستان  / شکایات کارگری در استان ۲۲ درصد کاهش یافت

به گزارش گلستان 24، روح الله تجری اظهار کرد: طی یک سال اخیر با همکاری اداره کار استان برای پیشگیری از حوادث ناشی از کار بیش از ۸ هزار بازرسی از کارگاه‌ها صورت گرفت که با این اقدام منجر به کاهش ۲۲ درصدی شکایات کارگری در واحد های تولیدی و صنعتی در گلستان شد.

وی ادامه داد: در استان ۱۶ هیات تشخیص و ۸ شورای حل اختلاف کارگری فعالیت می‌کنند.

تجری تصریح کرد: ۳ هزار و ۸۱۴ پرونده کارگری در گلستان مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد هزار و ۴۷۴ پرونده معادل ۳۹ درصد منجر به سازش شده است. در سال ۱۴۰۰ میزان رسیدگی به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی ۵۶ روز بود که خوشبختانه به ۴۴ روز رسیده است.

وی بیان کرد: باید واحدهای صنعتی در استان شورای اسلامی کار تشکیل بدهند و با این اقدام باعث ایجاد روحیه بین کارگران و برنامه ریزی دقیق برای پیشرفت و تنظیم برنامه و سازمان دهی می‌شود.

وی افزود: فعالیت شوراهای اسلامی کار در ارتقای آگاهی کارگران از مسائل جامعه کارگری موثر است و بررسی مشکلات کارگری و کارفرمایی از دیگر مزایای فعالیت این شوراهای اسلامی کار است.

وی خاطر نشان کرد: مردم و جامعه کارگری در همه عرصه‌ها ثابت کردند در کنار امام، رهبری و آرمان‌های شهدا بودند، هستند و خواهند بود.کارگران قشر زحمتکشی هستند و امنیت شغلی آنها باید مورد توجه مسئولین قرار گیرند و همه مسئولین باید قدردان زحمات آنها باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار