مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان عنوان کرد؛

مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان از برگزاری مسابقه ملی عکاسی در روستای وامنان خبر داد و گفت: این مسابقه برای نخستین بار جهت برند سازی برای زعفران روستای وامنان برگزار می‌شود.

 برگزاری مسابقه ملی عکاسی در روستای وامنان/ انعقاد بیش از ۳۱ تفاهمنامه

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حمزه کرایلو صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: به مناسبت هفته مهارت آموزی بیش از ۱۲۴ عنوان برنامه با ۴۰۰ اجرا از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات فناوری، اطلاعات و ارتباطات کشور که سال گذشته در گلستان برگزار شد بیش از ۸۰ نفر در پنج رشته با یک دیگر به رقابت پرداختند.

کرایلو گفت: با برگزاری این دوره از مسابقات استان گلستان میزبان همیشگی مسابقات فناوری، اطلاعات و ارتباطات کشور شد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۹ هزار و ۴۳۰ نفر در فنی و حرفه‌ای آموزش دیدند، افزود: این آمار در سال گذشته به ۳۰ هزار و ۱۳۸ نفر رسید.

وی فعالیت آموزش‌ها را در چهار حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر اعلام کرد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ در حوزه صنعت ۱۰ هزار نفر و در سال گذشته بیش از ۱۴ هزار نفر آموزش دیدند.

کرایلو خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ سه میلیون و ۳۲۵ هزار نفر ساعت آموزش دیدند که این آمار در سال گذشته به بیش از پنج میلیون نفر ساعت آموزش رسیده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان میزان درآمدها از محل آموزش در سال ۱۴۰۰ را دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این رقم در سال گذشته به بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در چهار ماه نخست امسال در بحث آموزش‌ها بالغ بر ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشتیم، افزود: بر اساس تعهد چهار ماهه که سازمان در بحث آموزش ابلاغ کرد ۱۱۶ درصد رشد داشتیم.

کرایلو از انعقاد بیش از ۳۱ تفاهمنامه با دستگاه‌های اجرایی خبر داد و اظهار کرد: این تفاهم نامه‌ها باعث رشد آموزش فنی وحرفه ای در استان شده است.

وی افزود: ۷۰۰ آموزشگاه فنی وحرفه ا ی در بخش خصوصی استان وجود دارد که جدا از مراکز دولتی بیش از پنج میلیون نفر ساعت را آموزش دادند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار