مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان:

مدیر کل فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: به رغم تلاش های صورت گرفته اما تعداد 103 روستای محروم استان هدف آموزش‌های مهارتی اهستند.

103 روستای محروم استان هدف آموزش‌های مهارتی است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حمزه کرایلو صبح امروز در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت برنامه های هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: سرانه آموزش مهارتی 109 درصد در دولت سیزدهم رشد داشته است اما همجنان برخی نقاط استان به مهارت های فنی و حرفه ای دسترسی ندارند.

وی افزود: تمام شهرستان‌های استان دارای مرکز فنی و حرفه‌ای است اما این مهم هووز در روستاهای استان به صورت کامل اجرائی نشده است.

کرایلو گفت: برای نخستین بار در کشور مرکز «نی‌تپه» به مرکز تربیت مربی برای کشاورزی و دامپروری در کشور تبدیل شد.

وی بیان کرد: بیش از 49 میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به گلستان برای آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای مصوب شد و نرخ دسترسی به مراکز آموزش مهارتی در دولت سیزدهم 101 درصد رشد داشته است.

کرایلو ادامه داد: در راستای تحول آموزش فنی و حرفه‌ای، سند مهارتی استان با حضور ۳۱ دستگاه مرتبط تدوین شده و با تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان آماده رونمایی است.

وی ادامه داد: سال قبل مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان پنج میلیون نفر ساعت به علاقمندان آموزش دادند و در پنج ماهه امسال هم افزون بر ۲ میلیون نفر این دوره‌های آموزش مهارتی را گذراندند.

وی ادامه داد: پوشش طرح نهضت مهارتی آموزی در ۱۰۳ روستای استان در قالب طرح ۴۰ - ۴۰ با کمک اداره کل روستایی استانداری، راه اندازی مرکز فناوری و اطلاعات در علی آبادکتول با اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲، میزبانی مسابقه فناوری و اطلاعات و پیگیری برای استقرار دبیرخانه دائمی آن در گرگان، دریافت مجوز برگزاری مسابقات بین‌المللی در گلستان و اجرای اوقات آزاد در حوزه آموزش فنی و حرفه ای با پوشش ۲ هزار و ۱۷۷ نفر جمعیت ایجاد فرصت شغلی تعهد شده از مهم ترین فعالیت‌ها و برنامه‌های این اداره کل است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار