استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: 99درصد آب استان به منابع زیرزمینی متکی بوده و ما باید با ایجاد ساز و کارهای مناسب و فوری از تک منبعی خارج شویم .

 99درصد آب استان به منابع زیرزمینی متکی است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی محمد زنگانه ، در دیدار با ابراهیمی‌نیا رئیس امور آب،کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه وبودجه و  جعفری مدیرعامل آبفا کشور در خصوص خرید تضمینی آب از دریای خزر، اظهار کرد: گلستان جزو چهار استان دارای تنش آبی شدید بوده و ذخایر طبیعی آب استان نیز به اتمام رسیده است.

وی افزود: برای حفظ محیط یست و سلامت مردم گلستان که در معرض خشکسالی هستند باید با ورود منابع آبی جدید جنگل‌های هیرکانی که ثبت جهانی نیز شده‌اند را نجات داد.

زنگانه افزود: با هماهنگی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص این پروژه مهم در استان اعلام آمادگی کرده است.

وی گفت: امیدواریم با تایید خرید تضمینی آب در پروژه شیرین‌سازی آب دریا بتوانیم در سفر ریاست محترم جمهور به استان این طرح را کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

رنگانه افزود: تاکنون بیش از ۵۰ حلقه چاه در استان حفر شده و ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای آب شرب مردم گلستان هزینه شده است و اگر پروژه‌های علاج بخش و میان مدت تامین آب مردم اجرایی نشود کلیه این هزینه‌ها با چندین برابر باید اجرایی شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار