دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان موفق شد امسال برای اولین بار در نظام رتبه‌بندی تایمز از بین ۷۳ دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی در رتبه ۲۵ قرار گیرد.

حضور دانشگاه علوم کشاورزی گرگان در نظام رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۴

به گزارش گلستان 24،  رئیس موسسه پایش علوم و فناوری در خصوص این رتبه‌بندی اظهار داشت: در این رتبه‌بندی دانشگاه صنعتی شریف با قرار گرفتن در بازه رتبه‌ای ۳۵۰-۳۰۱ به عنوان رتبه اول جمهوری اسلامی ایران معرفی شده است. همچنین، دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه دوم، و دو دانشگاه علم و صنعت ایران و تهران نیز به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند.در این رتبه بندی،دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برای اولین سال ورود به رتبه بندی تایمز در بازه رتبه ای ۱۰۰۰- ۸۰۱ دانشگاه های جهان و در رتبه بیست و پنجم دانشگاه های کشور قرار گرفته است.

 سیداحمدفاضل‌زاده خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها است که اولین بار در سال ۲۰۰۴ با همکاری تایمز و کیو اس تحت عنوان رتبه‌بندی "تایمز - کیو‌اس" و از سال ۲۰۱۰ به بعد با همکاری موسسه تامسون رویترز منتشر شد. رتبه‌بندی تایمز جهت ارزیابی دانشگاه‌ها بخشی از اطلاعات مورد نیاز خود را از خود دانشگاه‌ها، بخشی دیگر را از نظرسنجی‌ها و بخشی را از پایگاه اسکوپوس به دست می‌آورد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این خصوص گفت: مجموعه دانشگاه برای ورود به نظام رتبه بندی در راستای ارتقای جایگاه بین‌المللی و توسعه کیفی دانشگاه تلاشهای ارزنده و مستمری را انجام داده که یکی از این فعالیت ها و اقدامات برای اولین بار به نتیجه نشست.

 وی افزود: لازمه استمرار حضور در این رتبه بندی و ارتقای این جایگاه در سال های آتی، ادامه اقدامات و فعالیت های علمی و همکاری های بین المللی دانشگاه است که  انشاالله با توان بیشتر و با همکاری و همراهی مجموعه های دانشگاه دنبال خواهد شد. همچنین در کنار سایر فعالیت های توسعه ای دانشگاه، به دنبال ورود به سایر نظام های معتبر رتبه بندی دانشگاه جهت تایید و تثبیت جایگاه بین‌المللی دانشگاه و همچنین همکاری های علمی بین‌المللی و توسعه امور زیربنایی برای رشد و ارتقای علمی_عملی و مهارتی دانشگاه با تکمیل زیرساخت‌های کمک آموزشی و پژوهشی خواهیم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار