مدیر کل استاندارد گلستان:

مدیر کل استاندارد گلستان گفت: گلستان جزو استانهای پیشرو در تدوین استاندارهای ملی است.

به گزارش گلستان 24، سید مهدی حسینی در نشست خبری که به مناسبت مهر ماه روز جهانی استاندارد با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: نظارت بر استاندارد های محصولات تولیدی نقش مهمی در توسعه اقتصادی و سلامت مردم دارد.

وی افزود:  صنایع غذایی ، کشاورزی و ساختمانی جزو اولویت ها برای به روز رسانی  استانداردها هستند.

حسنی گفت: در بخش صنایع ساختمانی استان ارده‌ای بین المللی در گلستان انجام شده است.

وی ادامه داد: مصالح ساختمانی و صنایع غذایی استان بالاترین نظارت تخصصی بر استانداردها را دارند.

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: ۶۰ هزار نمونه‌ برداری از واحدهای تولیدی گلستان برای آزمون کمی آنها انجام شده که برای 20 واحد پرونده قضایی تشکیل شده است.

به گفته حسینی سال گذشته ۱۵ استاندارد در استان تدوین شده است در حوزه صنایع غذایی و ساختمان بوده است و همه مصوبات شورای عالی استاندارد گلستان  لازم الاجرا است.

مدیر کل استاندار گلستان اظهار کرد: در استان ۵۰۰ واحد  تولیدی صنایع غذایی و کشاورزی وجود دارد که بیش از ۷۰۰پروانه برای آنها صادر شده که افزایش پروانه ها به دلیل چند محصولی بودن  واحد تولیدی است

وی افزود: از سال گذشته تا کنون در بحث کم فروشی بخصوص محصولات خوراکی  ورود  کرده ایم و بیش از ۶۰هزار نمونه در اداره کل استاندارد آزموده شده است

حسینی بیان کرد: با بررسی های انجام شده کم‌فروشی ها بهبود پیدا کرده است و سال گذشته ۸۴ پروانه و امسال ۵۰ پروانه استاندارد صادر شده استو

وی تصریح کرد: در گلستان 300 شهر بازی وجود دارد که نزدیک به 100 شهربازی پی از بررسی کارشناسان پلمب شد که پس از رفع ایراد بازگشایی شد .

حسینی گفت: در مرز اینچه برون از یکهزار محصولات صادراتی و وارداتی نمونه برداری  و 700 گداهی اعتبار صادر شده است.

وی اضافه کرد: در آموزش و ترویج تخصصی همکاران سال گذشته سه هزار و ۴۱۴ نفر ساعت آموزش ارائه شد و در آموزش برون سپاری مدیران کنترل کیفیت هم پنج هزار و ۸۵۲ ساعت آموزش به ۴۵۰ مدیر ارائه شد؛ در سایر آموزش‌های برون سازمانی هم ۱۰ هزار و ۸۰۰ ساعت آموزش داشتیم که جمعاً ۲۰ هزار نفر ساعت آموزش را شامل می‌شود.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار