مدیرکل استاندارد گلستان:

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان گفت: نظارت بر استاندارد شهر بازی ها در دستور کار جدی این اداره کل قرار دارد.

شهر بازی ها در صدر نظارت های استاندارد قرار دارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سید مهدی حسینی در دیدار با تحریریه سایت خبری - تحلیلی گلستان 24 اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت و ایمنی استفاده کنندگان از تجهیزات شهربازی‌ها در فروردین ماه سال جاری از ۷۰ تجهیز بازی مستقر در ۱۵ شهربازی در شهر گرگان بازرسی شد.

وی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری هستند، عنوان کرد: لزوم استاندارد شامل سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری است لذا برای دریافت تاییدیه باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان استاندارد انجام شود.

حسینی در ادامه افزود: استاندار بر همه حوزه های کالایی ورود کرده و با جدیت بر مسائل مختلف از  تولید کالا گرفته تا فروش آنها در بازار نظارت کامل دارد.

مدیرکل استاندارد گلستان گفت که سال گذشته ۶۲۰ گواهی انطباق کالاهای اساسی برای کالاهای صادراتی در گمرکات استان صادر شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته سهم استان در تدوین استاندارد ملی ۱۰ مورد بود که توانستیم ۱۵ مورد محقق کنیم و امسال هم به بیش از ۲۰ مورد خواهد رسید.

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: ارتقاء آزمایشگاه های اداره کل در دستور کار بوده و در سفر دوم رئیس جمهور هم رایزنی می کنیم تا بتوانیم برای ایجاد آزمایشگاه مرجع اعتبار بگیریم.

مدیرکل استاندارد گلستان در بخش دیگر از برنامه خود با همراهی فرماندهی مدیریت گزینش و استخدام نیروی دریایی راهبردی ارتش مستقر در استان و مدیر اندیشکده حکمرانی و قانون گذاری استان از پایگاه خبری گلستان ٢۴ بازدید و با مسئولان و خبرنگاران این رسانه نیز دیدار و گفتگو کرد.

 حسینی در این نشست با تاکید بر اینکه خبرنگاران نقش بسزایی در ترویج فرهنگ استاندارد دارند گفت: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع رسانی مضر ات استفاده از کالاهای غیر استاندارد و معرفی کالای استاندارد مردم را نسبت به گرایش و استفاده از کالای استاندارد تشویق کنند.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار