مدیرکل منابع طبیعی گلستان خبر داد؛

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از تولید بیش از ۵ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های این استان خبر داد.

تولید ۵ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های گلستان

به گزارش گلستان 24، حمید سلامتی  اظهار کرد: بنا به تصمیمی که در سطح ملی گرفته شد قرار است در یک دوره چهار ساله یک میلیارد اصله نهال جنگلی و مرتعی در کشور کاشته شود.

وی با اشاره به اینکه از این میزان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نهال سهم استان گلستان است، افزود: اکنون استان گلستان در سال اول تعهد اقدام به تولید نهال کرده است و در این بخش گلستان جز استان‌های پیشرو در کشور است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نهال در سطح هزار و ۷۰۰ هکتار با گونه‌های چون صنوبر، اکالیپتوس، سنجد تلخ و زیتون تلخ در بخش زراعت چوب کاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو میلیون و ۱۰۰ هزار اصله نهال برای فضای سبز در نظر گرفته شد، تصریح کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال در سطح هزار و ۲۰۰ هکتار با گونه‌های داغ داغان، بلوط، افرا و انجیلی در بخش جنگل کاری کاشت می‌شود.

سلامتی با اشاره به اینکه این طرح به منظور افزایش سرانه جنگل در کشور در حال اجرایی است، گفت: طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور از یک سند پشتیبان برخوردار بوده و این سند توسط دفتر شورای عالی جنگل و با همکاری معاونت امور جنگل تهیه و در اختیار صاحب نظران، اساتید، مدیران و مرکز تحقیقات جنگل‌ها و مراتع قرار گرفت و نظرات تکمیلی آنان اخذ شده است.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح بیش از ۵ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های گلستان تولید شده است که اکنون دو میلیون و ۲۵۰ هزار اصله نهال آماده انتقال به عرصه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار