مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: تمامی راه‌های اصلی استان به ویژه توسکستان (گرگان- شاهرود)، خوش‌ییلاق (آزادشهر- شاهرود) و جنگل گلستان (گالیکش- بجنورد) برف‌روبی و شن‌پاشی شده و آمد و شد خودروها در این جاده‌ها برقرار است.

جاده‌های اصلی گلستان باز است؛ اعزام برف‌روب به روستاهای کوهستانی

به گزارش گلستان 24، عادل مصدقی اظهار کرد: با وجود عملیات برف روبی و شن پاشی در راه‌های اصلی، راهداران در جاده‌ها حضور دارند و آماده ارایه خدمات هستند.

وی یادآور شد: از صبح روز گذشته ۱۵۶ راهدار به همراه ۸۵ دستگاه ماشین آلات برای بازنگه داشتن جاده‌های اصلی اولویت‌دار وارد عمل شده و برف‌روبی، شن‌پاشی و نمک‌پاشی را انجام دادند.

وی ادامه داد: بیشترین عملیات برف روبی راهداران تاکنون در مراوه تپه به طول ۶۰۰ کیلومتر و استفاده از ۸۰ تُن شن و نمک، مینودشت به طول ۴۰۰ کیلومتر و استفاده از ۱۰۶ تُن شن و نمک و آزادشهر به طول ۲۷۰ کیلومتر و استفاده از ۱۲۰ تُن شن و نمک بوده است.

وی از رانندگان خواست با توجه به لغزندگی سطح جاده‌ها با سرعت مطمئنه در این محورها حرکت کنند و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

اعزام راهداران برای بازگشایی جاده‌های روستایی درگیر برف

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: راهداران برای بازگشایی راه‌های روستایی کوهستانی و جنگلی درگیر برف اعزام شده و عملیات برف روبی را تا عصر امروز انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات راهداری سنگین و نیمه سنگین برای بازگشایی راه‌های روستایی کوهستانی و جنگلی آماده به کارگیری است.

به گفته وی بیشترین بارش برف در منطقه کوهستانی فارسیان گالیکش متصل به حسین‌آباد کالپوش شهرستان میامی استان سمنان به میزان ۳۵ سانتیمتر گزارش شده است.

وی یادآور شد: دوزین و قلعه قافه مینودشت، راه‌های کوهستانی و جنگلی توسکستان و چهارباغ گرگان، درازنوی کردکوی، منطقه کوهستانی وامنان آزادشهر، دهنه‌های محمدآباد و زرین گل علی آبادکتول، النگ رامیان و گلیداغ مراوه‌تپه از جمله روستاهای کوهستانی و جنگلی درگیر برف هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار