مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان:

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان از صدور ۷۴ هزار و ۳۱۱ برگ سند مالکیت این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: اسناد صادره شده در قالب قانون تعیین تکلیف املاک روستاها و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به سند تک برگ با همراهی بنیاد مستضعفان (علوی) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده است.

۷۴ هزار برگ سند مالکیت در گلستان صادر شد

به گزارش گلستان 24، عباس جهانی‌فر  امروز  در مراسم اهدای ۵۳ فقره سند مالکیت تک برگ مربوط به خانه‌های ۲ روستای «سیدآباد و نیلی» بخش مرکزی آزادشهر افزود: از مجموع اسناد تک برگ صادر شده گلستان، ۸۶۶ فقره مربوط به مناطق روستایی این شهرستان است.

وی اضافه کرد: در اجرای قانون حدنگاری اراضی زراعی گلستان هم از مجموع ۶۴۲ هزار هکتار اراضی موجود استان برای ۲۳۳ هزار هکتار آن سند مالکیت تک برگ صادر شده است.

جهانی‌فر ادامه داد: آزادشهر ۲۳ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین کشاورزی دارد که تاکنون برای چهار هزار و ۶۳۱ هکتار آن سند مالکیت تک برگ صادر شده است.

وی همچنین از اعتبارنداشتن اسناد دفترچه‌ای زمین‌های کشاورزی خبر داد و گفت: صاحبان این اسناد باید با مراجعه به ادارات ثبت اسناد و املاک نسبت به تبدیل سند دفترچه‌ای به سند تک برگ اقدام کنند.

رییس اداره ثبت اسناد و املاک آزادشهر هم در این مراسم از همراهی اهالی روستاها و دهیاران این شهرستان با کارشناسان این اداره، بنیاد مسکن انقلاب و بنیاد مستضعفان (علوی) برای صدور سند مالکیت قدردانی کرد.

رضا سارانی افزود: برای کاهش هزینه صدور سند مالکیت اراضی زارعی که پیش از این توسط بخش خصوصی انجام می‌شد از این پس عملیات نقشه برداری به صورت رایگان توسط کارشناسان اداره ثبت اسناد و املاک آزادشهر انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: براین اساس طی چهار ماه گذشته نقشه برداری ۱۰۰ قطعه زمین کشاورزی توسط کارشناسان اداره ثبت اسناد و املاک آزادشهر انجام و در مجموع حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به نفع مالکان شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار