کاندید دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی :

کاندید دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: سطح نمایندگان ما در ادوار مختلف به گونه ای بوده است که برای توسعه استان مطالبه گر نبوده اند.

سطح مطالبه گری برای گلستان بسیار پایین بوده است/ برخی مدیران استانی  توسعه محور نیستند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، صاحب حجتی در نخستین نشست خبری اظهار کرد: در بسیاری موارد حتی از ظرفیت های محدود استان هم برای توسعه استفاده نشده است.

وی افزود: اصلی ترین سرمایه استان منابع انسانی آن است که متاسفانه به شدت از آن غافل مانده اند و در حال حاضر تولید کنندگان مطرحی در  حوزه اقتصادی در استان داریم اما به رفع مشکلات آنان توجهی نمی شود و نمایندگان در ادوار مختلف نتوانستند همچون استانهای همجوار از پتانسیل های مختلف برای حمایت از صنایع آنان فراهم آورند.

حجتی ادامه داد: اگر مجلس در ایام رای اعتماد به آن وظیفه خود را به درستی عمل می‌کرد و بر مبنای یک استدلال عقلی و بررسی‌های دقیق با کابینه معرفی شده توسط دولت و رییس جمهور رفتار می‌کرد، دولت مجبور نمی‌شد، بعد از گذشت ۲ سال، وزرای جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و نیز آموزش و پرورش را عوض کند.

وی بیان کرد: عمده دلیل آن نگاه حداقلی است، همه جریان‌های سیاسی و افراد می‌آیند، تلاش می‌کنند و متناسب با ذائقه، نگاه و منش خودشان دولت و مجلسی تشکیل می‌شود، اما وقتی مجلس تشکیل شد، دیگر مجلس خود ما نیست، مجلس جمهوری اسلامی و ملت ایران است و دولت هم پس از تشکیل، دولت جمهوری اسلامی، دولت ملت ایران می‌شود، اما وقتی تعبیر می‌شود، مجلس خودمان، دولت خودمان و با تعارف و مماشات رفتار می‌شود، خروجی آن وضع موجود می‌شود و این رفتارها را رقم می‌زنند.

حجتی افزود: مدیرانی که در دوره های مختلف وارد مجلس شدن. به رغم فعالیت هایی که داشتند اما نتوانستند مطالبه گری و لابی گری و ارتباطات قوی برای جذب بودجه و ایجاد زیر ساخت های مناسب برای توسعه استان داشته باشند ، چرا که بسیاری از آنها فقط مدیر کل بوده اند و در پرونده فعالیت خود در سطح بالا ستی چون وزارتخانه ها شاغل نبوده اند.

وی افزود: کارکرد اصلی و اول مجلس موضوع قانونگذاری است و باید قوانین تاثیرگذار و دارای ضمانت اجرا توسط نمایندگان وضع شود و در کنار آن، بعد نظارت است، نظارت دقیق، به هنگام و موثر که در این بخش مجلس یازدهم نتوانسته وظیفه و نقش نظارتی خود را به درستی ایفا کند.

حجتی افزود: ضمن احترام به همه عزیزانی که در ادوار مختلف نماینده مجلس بودند و نمایندگان کنونی، اگر دقت بفرمایید بالاترین سطح اجرایی این عزیزانی که از ما رای گرفتند و مجلس رفتند، این بود که در استان مدیرکل بودند، این یعنی چه؟ یعنی هیچگونه ارتباطات و تعاملاتی در نظام ملی نداشتند، یعنی تازه نماینده شدند بروند تهران، خوب معلوم است تا بخواهند بروند تهران و بخواهند ارتباط بگیرند با این و آن دستگاه، وزارتخانه، نهاد و سازمان، زمان را از دست دادیم و آن پیش‌نیاز قبل را هم ایجاد نکردیم، یعنی بچه استان را هم در وزارتخانه و سازمان جانمایی نکردیم بگوییم این ارتباطات را از قبل ایجاد کردیم و اگر خودمان ارتباطات ملی نداریم بچه‌های ما هستند.

وی اظهار کرد: استان گلستان و منطقه گرگان و آق‌قلا در حوزه زیرساخت‌ها از عقب ماندگی مضاعفی رنج می‌برد و ما چند تا از پیش نیازها را رفع نکنیم، نباید توقع داشته باشیم که به موضوعات اصلی برسیم و آنها را حل کنیم. یکی از اصلی‌ترین موضوعات توسعه نیافتگی منابع انسانی استان است.

وی افزود: برای توسعه استان و شهر گرگان و آق قلا نباید همه چیز را با عینک سیاسی دید بلکه نمایندگان و مدیران باید با تعامل یک یکر و احترام به سلایق سیاسی ابتدا به فکر توسعه و‌ رفع مشکلات مردم باشند .

حجتی بیان کرد: مدیران استان بعضاً توسعه محور نیستند و‌ عقب افتادگی راه اندازی اینچه برون نمونه بارز آن است که اگر ایجاد میشد امروز بخش زیادی از بیکاری استان کل و‌ موجب جذب سرمایه گذار و توسعه اقتصادی می شد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار