مدیر امور اراضی گلستان:

مدیر امور اراضی گلستان گفت: از مجموع ۶۴۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی گلستان تاکنون ۴٠ درصد تثبیت مالکیت شده است.

 ۴٠ درصد از اراضی گلستان ثبت مالکیت شده است

به گزارش گلستان 24، کامبیز علیپور  امروز در حاشیه تور رسانه‌ای اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: از یک طرح پرورش ماهیان سردابی در منطقه «شیرآباد- خان‌ببین» از توابع شهرستان رامیان به خبرنگاران اظهار کرد: سامانه پایش هوشمند اراضی کشاورزی استان با هدف پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر امور اراضی گلستان از شناسایی ۲۳۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی از طریق سامانه‌ پایش هوشمند (ماهواره) امسال در این استان تاکنون خبر داد و بیان داشت: اقدامات قانونی برای رفع تصرف این اراضی در دستور کار قرار دارد.

علیپور اضافه کرد: امسال ۱۰۵ هکتار عرصه از منابع ملی و زراعی برای اجرای طرح‌های بخش کشاورزی مانند پرورش میگو، ماهی، دامداری، مرغداری و صنایع مرتبط این بخش برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی گلستان به متقاضیان واگذار شده است.

مدیر امور اراضی گلستان ادامه داد: سامانه پنجره واحد زمین برای شفافیت و سرعت‌بخشی در کارها به زودی در این استان راه اندازی خواهد شد تا برخی موانع موجود برطرف شود.

به گفته علیپور، پروژه‌های قابل توجهی برای اجرای طرح‌های کشاورزی گلستان در راستای توسعه اقتصادی آن انجام شده است.

وی بدون اشاره به مساحت از اجرای حکم قلع و قمع ۴۷۷ مورد بنا در اراضی ملی و کشاورزی گلستان در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی طی سال جاری خبر داد.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی گلستان هم در این مراسم گفت: اصحاب رسانه در تبلیغ، ترویج و رشد فرهنگ کشاورزی و منابع طبیعی نقش ویژه‌ای در جامعه ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام علی‌اکبر سایری بابیان اینکه اقتدار و امنیت غذایی با حفظ کاربری اراضی کشاورزی رقم می‌خورد، اضافه کرد: خبرنگاران در تحقق این موضوع و نیز در رونق کشاورزی و گردشگری کشاورزی نقش مهمی برعهده دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار