معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح رتبه‌بندی و طبقه‌بندی معلمان در چهار رتبه حداقل ۱۵۰ هزار تومان و حداکثر حدود ۶۰۰ هزار تومان به حقوق آنها اضافه می‌شود.

وعده افزایش 300 هزار تومانی حقوق معلمان

 به گزارش گلستان 24، احمد عابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش درخصوص مصوبه شورای توسعه مدیریت درخصوص طرح رتبه معلمان گفت:در قالب این طرح معلمان در رتبه‌های پایه، ارشد،‌ خبره و عالی تقسیم بندی شده و بر اساس آن افزایش امتیاز حق شغل را دارند.

افزایش حقوق معلمان

وی افزود:‌ سابقه کار برای قرار گرفتن در طرح رتبه بندی حداقل 6 سال است. افرادی که در رتبه پایه حرفه‌ای قرار می‌گیرند باید سه سال توقف در رتبه مقدماتی داشته باشند، گذراندن دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و کسب حداقل امتیاز حاصل از محاسبه میانگین امتیاز برای ارزیابی عملکرد از سایر شروط است.

معاون شورای عالی آموزش‌وپرورش بیان کرد:‌ شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای در طرح رتبه‌بندی مدنظر است. در سند تحول بنیادین شایستگی‌های عمومی، صلاحیت تخصصی (‌رشته تخصصی) و صلاحیت حرفه‌ای یعنی آشنایی معلم با اصول و مهارت‌های معلمی به منظور انتقال دانش عنوان شده است. معتقدیم تمام معلمانی که به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند، شایستگی عمومی را دارند بنابراین در بحث رتبه‌بندی باید به شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای تأکید داشته باشیم. شایستگی‌های مهارتی به مسائلی همچون توانایی مدیریت کلاس درس، بهره‌گیری از روش‌های نوین و اکتشافی در آموزش و تبعیت از الگوهای برتر تدریس و توانایی تطبیق آموزش با نیازهای یکایک دانش‌آموزان اشاره دارد.

عابدینی گفت:‌برای رتبه‌بندی معلمان در مهر امسال چند شاخص که با وظایف حرفه‌ای آنها در ارتباط است، مدنظر است.

وی ادامه داد:‌ با اجرای طرح رتبه‌بندی و طبقه‌بندی معلمان در 4 رتبه حداقل 150 هزار تومان و حداکثر حدود 600 هزار تومان به حقوق آنها اضافه می‌شود که 80 درصد معلمان مشمول طرح رتبه‌بندی، میانگین افزایش حقوق یعنی 300 هزار تومان را دریافت خواهند کرد.

ارسال نظر

آخرین اخبار