سخنان ملک حسینی درباره اقتصاد مقاومتی

همه باید با هم حرکت کنیم ، اگر همه یکدیگر را بکوبند هیچ اتفاق مثبتی نمی افتد ، تشکیل یک اجتماع رو به رشد به یک تفکر جمعی نیاز دارد.

همه باید با هم حرکت کنیم ، اگر همه یکدیگر را بکوبند هیچ اتفاق مثبتی نمی افتد

به گزارش گلستان24،  ملک حسینی،مسئول بسیج سازندگی نینوا، امروز در جلسه آموزشی فضای مجازی و در جمع خبرنگاران استان در مورد موضوع اقتصاد مقاومتی گفت : این موضوع اولین بار توسط مقام معظم رهبری مطرح شد ، ایشان اقتصاد مقاومتی را در موضوعات مختلفی ارائه کردند و ما باید هوشمندانه اقدام کنیم .

مقام معظم رهبری هم در جمع کارگزاران نظام گفته بودند: ما چند سال پيش «اقتصاد مقاومتى» را مطرح كرديم. همه‌ى كسانى كه ناظر مسائل گوناگون بودند، مي‌توانستند حدس بزنند كه هدف دشمن، فشار اقتصادى بر كشور است. معلوم بود و طراحى‌ها نشان مي‌داد كه اينها مي‌خواهند، بر روى اقتصاد كشور متمركز شوند.

ملک حسینی در حالی که پیکان انتقاد را به سوی خودش گرفته بود با اشتباه دانستن الگوی مصرف امروز مردم ، با تاسف گفت نان گران شده است اما ما بیشترین ضایعات نان جهان را داریم. سبک زندگی درست را حضرت آقا مطرح کرده اند ولی کسی در کشور نیست که به این موضوعات بپردازد.

13911004000518_photoa_15

در بحث تولید اقلامی مثل پسته ، فرش و حتی کفش ملی، جایگاه ما قبلا بسیار در منطقه بالا بود اما همه چیز با بی توجهی ما نابود شد. چون ما برنامه و فکری برای آینده خودمان نداریم ؛ ظرفیت هایی که در استان و کشور است بسیار زیاد است .

اعتقاد مسئول بسیج سازندگی نینوا بر این بود که همه باید با هم حرکت کنیم ، اگر همه یکدیگر را بکوبند هیچ اتفاق مثبتی نمی افتد ، تشکیل یک اجتماع رو به رشد به یک تفکر جمعی نیاز دارد. این اوج بد بختی است که الان حتی در روستا های خودمان هم نیاز خود را تامین نمی کنیم. ما اعتراف میکنیم که خیلی نقص داریم.اقتصاد مقاومتی دو هدف دارد ، یکی مردمی کردن اقتصاد و دیگری اقتصادی کردن مردم ، ما در کشاورزی خاص در کشور سیزدهم هستیم ، چرا نباید با این ظرفیت ها رتبه اول را داشته باشیم ؟  ما برای اقتصاد معیشت در استان چه برنامه ای پیاده کردیم ؟ کار اداری و کار جهادی چیست؟ کار اداری را باید به کار جهادی تبدیل کنیم.

در سال های اخیر بسیج در بحث امنیت غذایی ورود پیدا کرده است. فرهنگ سازی ، گفتمان سازی ، تبلیغ ، آموزش هم از حوزه هایی ایست که بسیج وارد آن شده و کار کرده است.

ملک حسینی شعار بسیج را این گونه بیان کرد که هر خانه یک کارخانه است و هر ایرانی یک تولید کننده. و ذکر کرد که بسیج سازندگی در دوازده عرصه ورود پیدا کرده و در جذب منابع و اعتبارات کار کرده است. تلاش کرده است که انحرافات کمتر شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار