رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تکمیل و بهره‎برداری از مرکز توان‌بخشی ایثارگران گلستان نیازمند 2 میلیارد تومان اعتبار است که این اعتبار برای بهره‎برداری از پروژه تخصیص خواهد یافت.

اختصاص 2 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مرکز توان‌بخشی ایثارگران گلستان

  به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: استان‎های گلستان، سمنان و اردبیل در جمع‎آوری عکس و وصایای شهدا در قالب کتاب همت گماشتند.

وی تصریح کرد: آرشیوی از وصیت‎نامه‎ها و عکس‎های شهدا در حوزه فرهنگی تهیه و نامه‎هایی که شهدا با والدین خود در زمان جبهه مکاتبه می‎کردند، گردآوری و چاپ شد.

2 میلیارد تومان برای تکمیل مرکز توان‌بخشی ایثارگران گلستان اختصاص می‎یابد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص تحصیل فرزندان شاهد و ایثارگر در دانشگاه گفت: مصوبه دولت و مجلس برای تحصیل فرزندان شاهد و ایثارگر وجود دارد، آنها نیز باید همانند سایرین در کنکور شرکت کنند، طبق ضوابط مقداری از شهریه تحصیلی آنها را بنیاد شهید تامین می‌کند، دولت بودجه‎ای برای این کار گذاشته، اما هنوز به طور کامل تامین نشده است.

شهیدی در خصوص بیمه درمانی ایثارگران و جانبازان بیان داشت: در این زمینه مقداری با مشکل مواجه شدیم، رئیس‎جمهور تاکید کردند که باید نسبت به پیگیری مسائل ایثارگران توجه ویژه داشته باشیم، وقفه کوچک یک‎ماهه در این زمینه حاصل شد، ولی الان هیچ مشکلی در بیمه و درمان این عزیزان وجود ندارد.

وی در خصوص پروژه مرکز توان‌بخشی ایثارگران گلستان گفت: مجتمع‎های فرهنگی ورزشی و توان‌بخشی در مراکز استان‎ها تشکیل و با کمک استانداری این مراکز تکمیل شده است.

شهیدی گفت: تکمیل و بهره‎برداری مرکز توان‌بخشی ایثارگران گلستان نیازمند 2 میلیارد تومان اعتبار است که این اعتبار برای بهره‎برداری پروژه تخصیص خواهد یافت.

حدود 230 هزار خانواده شهید و 505 هزار جانباز زیرپوشش بنیاد شهید هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه وصیت‎نامه شهدا به صورت موضوعی تهیه شده است، گفت: 230 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده که کار جمع‎آوری آثار و وصیت‎نامه‎های شهدا زمان‌بر است.

شهیدی از خانواده‎های شهدا به عنوان گنجینه‎ای بزرگ یاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری نسبت به جمع‎آوری و مکتوب کردن اسناد شهدا تاکید داشتند، لذا بنیاد شهید و امور ایثارگران این مهم را در اولویت برنامه قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه خدمت‎رسانی به خانواده‎های معظم شهدا و ایثارگران از وظایف بنیاد شهید است، افزود: حدود 230 هزار خانواده شهید، 505 هزار جانباز و 42 هزار و 300 آزاده زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: از زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمد، نسبت به خدمت‎رسانی خانواده‎های شاهد و ایثارگر تاکید شده است.

شهیدی بر لزوم حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت ادامه فرهنگ عاشوراست، فرهنگی که برگرفته از مقاومت و پای‌مردی است.

وی با اشاره به فعالیت دبیرخانه ایثار و شهادت در تهران بیان داشت: این دبیرخانه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد، اولین شورای‌عالی فرهنگ ایثار و شهادت و اولین شورای هماهنگی برگزار شد.

شهیدی تاکید کرد: اگر می‎خواهیم انقلاب اسلامی پابرجا بماند و در آسایش زندگی کنیم، باید فرهنگ ایثار و شهادت روز به روز رشد کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار