هدفمندی یارانه ها:‌

منتقدین سیاسی واریز پول به حساب مردم را گدا پروی و صدقه دادن پنداشته و میگفتند واریز این مبالغ در جهت جمع آوری آراء مردم بوده و بعد از انتخابات پولی واریز نخواهد شد.

مردم و سبد بدون کالا

هنگامی که دولت دکتر احمدی نژاد با شعار عدالتخواهی بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد و سهام عدالت و یارانه ها را اجرایی نمود . بسیاری از مردم از این اقدام خوشحال شدند. که ماهانه مبلغی جهت هزینه های زندگی و رفع مشکلات مالی به حساب شان واریز خواهد شد .

به گزارش گلستان 24:‌ سهام عدالت ضمن خصوصی شدن و کوچک شدن دولت , مستضعفین را سهام دار نموده قشر عظیمی از مردم در اقتصاد کشور شریک میشدند . هدفمندن شدن یارانه ها در جهت صرفه جویی انرژی و دریافت مبلغی در کمک خرجی مردم بود.

اما خوشحالی مردم یک طرف قضایا بود . در سویی دیگر منتقدین قرار داشتند که معتقد بودند واریز پول مستقیم به حساب مردم و سرازیر شدن این حجم پول به بازار تورم زا است  و میگفتند حجم عظیم پول در بازار باعث افزایش قیمت و ضرر اقتصادی کشور شده ودر خواست داشتند این مبالغ در واحدهای تولیدی هزینه شود .

منتقدین سیاسی نیز واریز پول به حساب مردم را گدا پروی و صدقه دادن پنداشته و میگفتند واریز این مبالغ در جهت جمع آوری آراء مردم بوده و بعد از انتخابات پولی واریز نخواهد شد.

با همه این انتقادات و در کنار آن هجمه تخریب های فراوان ، مبالغ ماهانه واریز میشد و مردم نیز ماهانه این مبالغ را دریافت میکردند حتی افراد غنی و سیاسی نیز از دریافت این مبالغ چشم پوشی ننمودند.

سبد بدون کالا

با روی کار آمدن مخالفین سیاسی دولت قبل و علیرغم  مخالفت با واریز رایانه ها و سودسهام عدالت ، اما بعلت قانونی بودن و بیم از  ازبین رفتن مجبوبیت و ناامیدی مردم از دولتمردان حاضر ، واریز یارانه ها ادامه پیدا کرد و برخلاف انتظار عامه مردم در خصوص افزایش مبلغ یارانه , توزیع سبد کالا از طرف دولت رونمایی گردید.
سبد کالا دوباره خاطره صف ها و کالاهای کوپنی بیست سال پیش را برای مردم زنده کرد . این امر با تبلیغات فراوان اجرایی شد اما بعلت عدم برنامه ریزی مناسب باعث مشکلات فراوان برای مردم و کشور   شد تا جاییکه  شخص رئییس جمهور و تیم اقتصادی دولت مجبور به عذرخواهی رسمی از مردم شدند . ولی با وجود قول هایی مبنی بر اصلاح برنامه اجرای توزیع سبد کالا و قرار دادن کالای مختلف در این سبد معروف ، تا کنون سبدها خالی در دست اکثریت مردم واجد الشرایط مانده است . 

سبد بدون کالا

ماجرای سبد کالا که با وجود تمام مشکلات در حالیکه به همه مردم تلعق نگرفت و خیلی از اقشار طبقه پایین جامعه به آن دست نیافتند در مرحله دوم کلید خورد . و به بهانه اصلاح یارانه ها سیل عظیم تبلیغاتی جهت انصراف قشر پردرآمد تر مردم از دریافت یارانه آغاز شد که با ثبت نام مردم وتعداد قلیل انصرافی ها آب سردی بر پیکره دولت مبنی بر بی اعتمادی مردم به دولت ریخته شد .

در این مدت مردم هر روز شاهد افزایش قیمت انرژی ( گاز ,برق , بنزین ,گازوئیل و ...) و مواد غذایی و خوراکی مانند نان بوده اند اما دریغ از افزایش یارانه ها و حتی خبری مبنی بر واریز مبلغی جهت کمک به واحدهای تولیدی در جهت رونق اقتصاد کشور نیز به گوش نمیرسد .

سبد بدون کالا

سبد کالا و قول های دولت ، به زنبیل بدون کالا و خالی در دست مردم تبدیل شده است و مردم با توجه به روند رو به رشد قیمت ها و گرانی ارزاق و اجناس مورد نیاز و دربافت یارانه ای که کارایی و ارزش خود را از دست داده است ، سبد های خود را بر سینه دیوار آویخته و همچنان به قولهایی که اعتمادشان را  هر روز کمرنگ تر میکند چشم دوخته اند .  

ارسال نظر

آخرین اخبار