مدیرعامل گاز گلستان مطرح کرد

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان از عملیات گازرسانی به 25 هزار مشترک استان گلستان در راستای تحقق به اقتصاد مقاومتی خبر داد.

گازرسانی به 25 هزار مشترک در گلستان

به گزارش گلستان24، صفر علی جمال‎لیوانی عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان 2.5 درصد از سهم مشترکان گاز کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با بیان اینکه 91 درصد خانوار شهری و 70 درصد خانوار روستایی استان گلستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، تصریح کرد: در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 11 پروژه برای شرکت گاز و شرکت ملی فرآورده‎های نفتی در نظر گرفته شده است که تنها دو مورد آن و بندهای 9 و 11 مربوط به استان‎ها می‎شود.

جمال‎لیوانی ابراز داشت: بر اساس مصوبات استانی مقرر است در کل کشور عملیات گازرسانی به یک میلیون و 200 مشترک در روستای و مناطق مرزی صورت بگیرد که در برش استانی سهم استان گلستان 25 هزار مشترک است.

در حال حاضر انرژی زیادی از طریق ساختمان‎ها به هدر می‎رود / طرح گازرسانی به 89 روستا  گلستان در دست اقدام است

وی با بیان اینک کاهش نیم واحد درصد گاز هدر رفته یکی دیگر از موضوعاتی است که در استان دنبال می‎کنیم، بیان داشت: از اهداف این پروژه ارتقاء عدالت احتماعی، کاهش ضربه‌پذیری و تقویت و پایداری اشتغال است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با بیان اینکه با اجرای این پروژه تمام افراد جامعه به صورت مستقیم و غیرمستقیم منفعت خواهند دید، گفت: در طی سال‎ گذشته اقدامات خوبی در راستای بررسی میدان نفتی و گازی در استان گلستان صورت گرفت و حتی در منطقه صفی‎کم حفاریی‎هایی در این راستا اتفاق افتاد.

جمال‎لیوانی با بیان اینکه شرکت ذخیره‌سازی فرآورده‎های نفتی ایران در حال پیگیری است که در منطقه گلستان و در 6 ماه دوم حفاریی‎های را داشته باشد، گفت: بررسی حوزه‎های گازی و نفتی با پیگیری‎های استاندار محترم صورت گرفته است.

وی در خصوص کاهش نیم واحد درصد گاز هدر رفته اشاره کرد و گفت: موضوع بهسازی باید مشوق‎های برای تجهیزات ساختمان در نظر گرفته شود و در حال حاضر انرژی زیادی از طریق ساختمان‎ها به هدر می‎رود.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با بیان اینکه امسال 50 روستا استان گلستان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد، گفت: در حال حاضر طرح گازرسانی به 89 روستا استان گلستان در دست اقدام و بررسی است.

در شرق و در روستاهای کلاله و گنبدکاووس از نظر وضعیت گازرسانی مشکل داریم

جمال‎لیوانی با بیان اینکه برای پروژه‎های گازرسانی به روستاها 22 پیمانکار را بکارگیری کردیم، ابراز داشت: ایجاد 25 هزار مشترک جدید و گازرسانی به آنها بر اساس سیاست‎گذاری بر مبنای درصد پوشش گاز در استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه وضعیت گازرسانی در منطقه غرب استان خوب است اما در شرق و در روستاهای کلاله و گنبدکاووس مشکل داریم، ابراز داشت: 22 شهر استان گلستان از نعمت گاز برخوردار هستند و برنامه‎ریزی ما این است که تا پایان سال 1399 تعداد 993 روستای استان گلستان از نعمت گاز برخوردار باشند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار