مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان:

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت: برای نخستین بار سرشماری نفوس و مسکن به دو روش اینترنتی و حضوری بدون کاغذ انجام می شود.

طرح سرشماری نفوس و مسکن به ۲ روش اینترنتی و حضوری بدون کاغذ در گلستان اجرا ‌می‌‎شود

به گزارش گلستان24، حسین مومنی با اشاره به آغاز طرح سرشماری نفوس مسکن سال ١٣٩٥ همزمان با سراسر کشور اظهار داشت: سرشماری کامل‌ترین و موثرترین شیوه جمع‌آوری اطلاعات یک کشور برای برنامه‌ریزی بهتر و توسعه پایدارتر است و برنامه‌ریزان، تصمیم‌گیران و سیاست‌گزاران کشور با داشتن آمار و اطلاعات جمعیتی می‌توانند برنامه‌های توسعه کشور را به سمت وضعیت مطلوب سوق دهند.

وی افزود: خوشبختانه به منظور کاهش در هزینه سرشماری و افزایش سرعت و دقت، برای نخستین بار، سرشماری به 2 شیوه اینترنتی خود تکمیلی توسط سرپرستان خانوار و روش حضوری بدون کاغذ و با تبلت توسط ماموران سرشماری اجرا می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان تصریح کرد: روش سرشماری اینترنتی از ٣ مهر تا ٢٤ مهر با مراجعه سرپرست خانوار به آدرس اینترنتی www.sarshomari95.ir  آغاز می‌شود.

مومنی اظهار کرد: روش حضوری نیز از ٢٥ مهر تا ٢٥ آبان با مراجعه ماموران سرشماری به محل زندگی خانوارها آغاز می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان شناخت دقیق تعداد افراد جامعه و ویژگی‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را برای برنامه‌ریزان کشور حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: همکاری و مشارکت همه همشهریان در جمع‌آوری اطلاعات و برنامه‌ریزی‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، آموزشی بهداشتی و رفاهی کشور بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: این سرشماری هشتمین سرشماری کشور است و برای نخستین بار به صورت الکترونیک و بدون کاغذ به دو شیوه اینترنتی و همچنین از طریق مراجعه حضوری با استفاده از تبلت به جای فرم‌های کاغذی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار