سوخت قاچاق سوخت فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: ۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو عملیات هدفمند پلیسی در گلستان کشف شد.

۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گلستان کشف شد

به گزارش گلستان24، سردار علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان گلستان با تاکید بر عزم راسخ پلیس در برخورد با پدیده قاچاق کالا اظهار داشت: 70 هزار لیتر سوخت قاچاق در دو عملیات هدفمند پلیسی در گلستان کشف شد.

۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گلستان کشف شد

وی با بیان اینکه قاچاق کالا علاوه بر آثار مخرب و خسارت‌آور اقتصادی به عنوان یک معضل بزرگ در جوامع بین‌المللی محسوب می‌شود، بیان داشت: این پدیده شوم موجب تضعیف اقتصاد، کاهش سرمایه‌گذاری و اشتغال در کشور و در نهایت افزایش نرخ بیکاری در جامعه می‌شود.

فرمانده انتظامی استان گلستان به افزایش تعامل پلیس با دستگاه قضائی در برخورد با پدیده قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: عزم پلیس و دستگاه قضا برخورد قاطع با عوامل توزیع قاچاق کالا در سطح استان است.

وی برخورد با عناصر توزیع سوخت قاچاق را یکی از اولویت‌های پلیس دانست و گفت: در همین راستا ماموران انتظامی استان گلستان موفق به کشف 70 هزار لیتر سوخت قاچاق در دو عملیات هدفمند پلیسی شدند.

فرمانده انتظامی استان گلستان در پایان با اشاره به دستگیری دو نفر و انتقال پرونده مورد نظر به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: سوخت مکشوفه پس از صورتجلسه تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی شد.

اعتراف سارق سابق‌دار به 25 فقره کیف قاپی در گلستان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان از دستگیری سارق سابقه‌دار و اعتراف وی به 25 فقره کیف قاپی در گرگان و دیگر شهرستان‌های شرق گلستان خبر داد.

سرهنگ مجتبی مروتی، گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر زورگیری و کیف‌قاپی موتورسیکلت سوار جوانی در برخی از محلات شهرستان گرگان مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی گفت: پس از مدت‌ها کار تحقیقاتی و استفاده از شگرد‌های خاص پلیسی چهره متهم توسط دو نفر از شکات شناسایی و تلاش در جهت دستگیری وی آغاز شد.

این مقام انتظامی گفت: سر انجام متهم حین سرقت در یکی از شهرک‌های حاشیه شهرستان گرگان دستگیر و جهت انجام تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ مروتی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته و اعتراف متهم به 25 فقره کیف قاپی تصریح کرد: متهم در ادامه تحقیقات اعتراف کرد با استفاده از یک موتورسیکلت و با همکاری همدستش اقدام به سرقت کیف در گرگان و بعضی از شهرهای شرق استان کرده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به کشف تعداد زیادی اموال مسروقه و شناسایی تعدادی از شکات خاطرنشان کرد: تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های ناجا، ارتقاء امنیت پایدار در جامعه است

فرمانده انتظامی استان گلستان، امنیت را حیاتی‌ترین نیاز بشر خدمت به مردم و ایجاد امنیت در جامعه را نخستین و مهم‌ترین ماموریت پلیس دانست.

سردار علی‌اکبر جاویدان در جلسه جمع‌بندی نظارت تخصصی و قرارگاه جهادی آموزش انتظامی شهرستان مینودشت، لازمه تداوم پیشرفت یک جامعه سالم را ثبات امنیت خواند و گفت: تحقق امنیت با همکاری و همدلی همه مسئولان، سازمان‌ها و مردم میسر می‌شود.

وی با بیان افزایش امنیت و احساس امنیت و نیز کاهش جرایم کارکنان در استان، بر ترویج مبانی دینی و اعتقادی جامعه تاکید و تصریح کرد: التزام به آموزه‌های دینی، علل اصلی این مهم در جامعه است.

فرمانده انتظامی گلستان در ادامه خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را یک نعمت از سوی حضرت حق دانست و گفت: حفظ ارزش‌ها و رضایت مردم باید هدف خدمت ما باشد و در اجرای ماموریت ها باید احساس مسئولیت و تکلیف را سر لوحه کار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به این که فرصت خدمت به مردم در نیروی انتظامی از نعمت های الهی است و باید با نیت رضایت حق تعالی، برای خدمت به مردم تلاش کرد، افزود: خدمت بی منت به شهروندان که مهم ترین سرمایه و پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، یک افتخار محسوب می شود و همه بایستی در این راستا تلاش جهادی کنیم.

سردار جاویدان با بیان اینکه ارائه آموزش در سطوح مختلف در دستور کار پلیس است، توجه به اصل آموزش را بسیار مهم و اساسی خواند و گفت: این مهم باید به صورت جدی دنبال شود و نتیجه ارتقاء آموزش در میدان عمل و اجرا نمایان می‌شود.

فرمانده انتظامی گلستان در ادامه تشکیل قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در پیکره ناجا را اقدامی ارزشمند و تعالی بخش مأموریت های پلیس دانست و افزود: تحقق اهداف قرارگاه جهادی تربیت و آموزش، بستر را برای ارتقاء دانش، مهارت و توانمندی کارکنان در حوزه‌های تیراندازی، سلاح‌شناسی، ‌آمادگی جسمانی و دانستنی‌های انتظامی فراهم کرده و ضامن سلامت اداری و تعالی رفتار فردی و سازمانی است.

وی با تاکید بر اینکه رعایت انضباط یکی از اساسی‌ترین وظایف کارکنان است، بیان داشت: انضباط، شالوده و محور تمام ماموریت‌های نیروی انتظامی به شمار می‌آید.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به اینکه وظیفه اصلی و مهم ما برقراری نظم و امنیت پایدار در جامعه است، خاطرنشان کرد: برطرف کردن دغدغه‌های مردم در حوزه مبارزه با مواد مخدر و بدحجابی که از خواسته‌های به حق مردم است باید به صورت ویژه در دستور کار ما باشد و یک تکلیف شرعی و قانونی بر گردن ما است.

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار