در سایه امار های اقتصادی دولت،

توجه و پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی،می تواند اقتصاد فعلی کشور را دگرگون و رکود فعلی در بازار را از بین ببرد.

خروج از رکود اقتصادی بدون توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی غیر ممکن است

به گزارش گلستان 24،در سال های اخیر و با شدت گرفتن تحریم های پر فشار غرب علیه کشور با هدف متوقف کردن برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران،نام اقتصاد مقاومتی رابر سر زبان ها انداخت.

این کلمه برای اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری مطرح شد؛رهبر انقلاب این واژه را به معنای دفاع در برابر جنگ  اقتصادی تمام عیار دشمن علیه کشور معنا کرد و بر ضرورت اجرای ان بسیار تاکید نمودند.

همچنین رهبر انقلاب تعاریف دیگری هم از اقتصاد مقاومتی داشتند که در دیدار با اقشار گوناگون با ایشان مطرح شد،طبق این فرموده ها، اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد

در اقتصاد مقاومتی هدف استفاده از توان داخلی و مقاومت در مقابل تحریمها با ایجاد کمترین بحران است، که این روش در حال حاضر توسط بعضی از کشور ها دنبال می شود؛رهبر معظم انقلاب در اویل سال 93، به منظور پیگیری و رسیدن هرچه زودتر به این اقتصاد، سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» را به مسئولان کشورابلاغ کردند.

یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی توجه به صنعت وکشاورزی است،که مسئولین در این رابطه امار هایی هم داده اند ولی با توجه به رکود بازار و تعطیلی های مکرر کارخانه ها بنظر می رسد که این امار ها واقعی نباشند.

البته برای رسیدن به یک اقتصاد شکوفا خود مردم هم باید وارد میدان شوند،زیرا که بدون دخالت مردم و اصلاح الگوی مصرف رسیدن به اقتصادی قدرتمند امکان پذیر نمی باشد.

سیاست های کلی که مقام معظم رهبری تبعین فرمودند،راه و هدف را برای رسیدن به اقتصادی انعطاف پذیر به ما نشان می دهد،که اگر مسئولان ما بدرستی به ان توجه می کردند،در حال حاضر وضعیت اقتصاد ما این گونه نبود.

انتهای پیام/پ

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار