رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان:

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: 6 هزار و 500 تن جو تحویلی کشاورزان استان به مراکز خرید تضمینی در بورس عرضه شده است.

6500 تن جو کشاورزان گلستانی در بورس عرضه شد/ واریز 70میلیارد ریال به حساب کشاورزان گلستانی

به گزارش گلستان 24، مختار مهاجر با بیان اینکه تاکنون 17 هزار تن جو برداشتی در استان از سوی کشاورزان تحویل مراکز خرید شده است، اظهار کرد: به احتمال زیاد بهای جو عرضه شده در بورس طی دو یا سه روز آتی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

وی همچنین از خرید تضمینی کلزا به مقدار 25 هزار تن با دایر کردن مراکز خرید خبر داد و گفت: تاکنون 25 هزار تن بذر کلزا از کشاورزان استان گلستان خریداری شده است و روند خرید تضمینی این دانه روغنی همچنان ادامه دارد.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان از رشد سه برابری برداشت محصول کلزا در سطح استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: امسال شاهد رشد سه برابری محصول کلزا در سطح استان گلستان هستیم چرا که سطح قابل برداشت کلزای امسال ۲۵ هزار هکتار و پیش‌بینی تولید ۴۵ هزار تن است.

مهاجر با اشاره به تمهیدات این سازمان برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی خصوصا گندم، جو و کلزا تصریح کرد: بیش از 110 مرکز خرید تضمینی پیش‎بینی شده و از این لحاظ مشکلی در سطح استان گلستان وجود ندارد.

* قریب به 7 میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ابراز کرد: با توجه به اینکه برداشت کلزا از اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز شد تقریبا 70 الی 80 درصد محصولات کلزا برداشت شده است و تاکنون 25 هزار تن تاکنون خرید دانه کلزا را در سطح استان داشتیم.

مهاجر خاطرنشان کرد: تاکنون قریب به 7 میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده است و مابقی آن نیز به زودی به حسب کشاورزان واریز خواهد شد.

وی یادآور شد: امیدواریم تا پایان این هفته برداشت کلزا در استان گلستان به اتمام برسد زیرا زمان برداشت محصولات گندم نیز فرا رسیده است تداخل برداشت این دو محصول می‌تواند مشکلاتی را در پی داشته باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه متوسط عملکرد کلزا در مزارع استان گلستان 2.5 تن است، اذعان کرد: عملکرد محصولات کلزا بسیار مطلوب بود و معمولا عملکرد بیش از دو الی 2.5 تن را در استان شاهد بودیم و حتی عملکرد 3.5 الی چهار تن را در برخی مزارع کلزا در گلستان داشتیم.

مهاجر با بیان اینکه تمهیدات لازم برای نگهداری و خرید یک میلیون و 300 هزار تن گندم تولیدی در استان اندیشیده‌ شده است، خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی جو یک‎هزار و 30 تومان، قیمت خرید تضمینی گندم یک‎هزار و 300 تومان و قیمت خرید تضمینی کلزا 2 هزار و 780 تومان است.

وی همچنین یادآور شد: سال گذشته یک‎هزار و 400 میلیارد تومان مطالبات کشاورزان استان گلستان به‎موقع پرداخت شد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار