رئیس خانه کشاورز گلستان بیان کرد: پرهیز کشاورزان از برداشت زودهنگام گندم

رئیس خانه کشاورز استان گلستان گفت: اطلاعات 4 هزار و 600 کشاورز گلستانی در سامانه بورس به منظور خرید تضمینی محصولاتی از جمله جو ثبت شده است.

ثبت اطلاعات 4هزار و 600 کشاورز گلستانی در سامانه بورس
به گزارش گلستان 24، علیقلی ایمانی در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در سنوات گذشته یکی از دغدغه‎های کشاورزان جوکار گلستانی پرداخت بها بود در واقع کشاورزان تا پنج ماه بعد از تحویل جو، پول خود را دریافت می‎کردند از این‌رو همواره این نگرانی وجود داشت که دلالان به این عرصه ورود پیدا کرده و جو را به قیمتی ارزان‌تر از کشاورز بخرند.
 

وی تصریح کرد: بر اساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی، کشاورزان جوکار باید در سامانه بورس نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند که این امر حرکت خوبی برای کوتاهی دست واسطه‎ها محسوب می‎شود.

رئیس خانه کشاورز گلستان ادامه داد: 4 هزار و 600 کشاورز گلستانی اظلاعات خود را در سامانه بورس ثبت کرده‎اند، امسال محصول جو وارد بورس شد بخشی از این محصول که در بورس فروش می‎رود به حساب کشاورزان واریز و مابقی توسط دولت تخت عنوان یارانه به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

ثبت اطلاعات 4هزار و 600 کشاورز گلستانی در سامانه بورس

ایمانی در ادامه به برداشت زودهنگام گندم توسط برخی از کشاورزان اشاره کرد و افزود: از آنجایی که سازمان جهاد کشاورزی تاریخ خرید گندم را 10 خرداد ماه اعلام کرده بود بعضی از کشاورزان قبل از رسیدن و خشک شدن گندم اقدام به برداشت این محصول کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: در استان گلستان گندم با 14 درصد رطوبت نیز خریداری می‎شود اما به این محصول اُفت زده می‎شود بنابراین از کشاورزان خواهش می‌کنیم زمان برداشت محصول با مراکز سازمان جهاد در ارتباط باشند و زمانی که گندم کاملأ خشک شد نسبت به برداشت آن اقدام کنند.

ایمانی بیان کرد: خواهش من از مسؤلان این است پراکنش مراکز خرید طوری باشد که کشاورز مجبور نباشد برای رسیدن به مراکز خرید و تحویل محصول کیلومترها مسافت را طی کند، همچنین پلیس راه نیز در زمان برداشت محصول با کشاورزان همراهی لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار