استاندار گلستان با تاکید بر اجرای قانون و هموار کردن راه سرمایه گذاری در استان گفت: با رفع مشکلات سرمایه گذاران و بخش تولید باید زمینه ایجاد اشتغال و افزایش آن را در جامعه فراهم کنیم.

تاکید استاندار بر هموار کردن راه سرمایه گذاری در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ از استانداری سید مناف هاشمی عصر شنبه در دومین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی که با حضور نماینده گرگان و آقلا در مجلس شورای اسلامی، رییس دادگستری کل استان و دیگر اعضا برگزار شد، اظهارکرد: همه باید زمینه رونق کسب و کار را فراهم آورند و این نشست برای شنیدن مشکلات حوزه های سرمایه گذاری، رونق تولید و تجارت است تا برای استمرار فعالیت های اقتصادی آنان راه حل مناسب پیدا کنیم.

وی همچنین نقش مالیات را به عنوان درآمد پایدار دولت در راستای آبادانی کشور یادآور شد و گفت: باید از مردم و سرمایه گذاران بطور جدی حمایت شود، اما این به معنای بی توجهی به مالیات نیست، استانی همانند گلستان که بین 2 تا 3 هزار میلیارد تومان در سال برای دولت هزینه دارد، تنها 400 تا 500 میلیارد تومان مالیات پرداخت می کند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به دولت درخصوص اخذ مالیات افزود: باید مالیات واقعی اخذ شود وظلمی صورت نگیرد .

استاندار گلستان تاکید کرد: هیچ یک از نهاده های مرتبط با کشاورزی و بویژه آرد خبازی مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده نمی شود و باید این مساله مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بندرخشک اینچه برون، اشاره کرد و گفت: موضوعات مورد نظر در بندرخشک در سفری که معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی به استان دارند، مطرح و ابهامات رفع خواهد شد.

در این نشست موضوع بندرخشک اینچه برون و مشکلات مالیاتی بخش خصوصی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 بندر خشک اینچه برون در شرق گلستان در مساحت 350 هکتار و با افق ذخیره و جابجایی 36 میلیون تن بار پیش بینی شده است که می تواند تحولی بزرگ در توسعه اقتصادی منطقه و استان گلستان و ایجاد چند هزار اشتغال برای جوانان این مرز و بوم باشد.

 

انتهای پیام /

 

منبع : خبر فارسی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار