قیمت طلا پس از کاهشی که طی دو جلسه گذشته داشت، امروز شاهد افزایش بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۳/۰۸

به گزارش گلستان24؛ به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از کاهشی که در طی دو جلسه گذشته داشت، امروز شاهد افزایش بود، اما با توجه به تقویت احتمال برگزاری نشست رهبران آمریکا و کره شمالی و رسیدن ارزش دلار به نزدیکی بالاترین رقم 6 ماه و نیم گذشته، همچنان تحت فشار قرار داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.37 درصد افزایش به 1303 دلار و 87 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز برای تحویل در ماه ژوئن امروز با 060 درصد افت به 1308 دلار و 40 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی پس از رسیدن به رقم 94.496 در روز دوشنبه که بالاترین رقم از 14 نوامبر تاکنون بود، امروز در رقم 94.376 ثابت ماند. ارزش یورو در برابر دلار نیز امروز به نزدیکی پایین ترین رقم 6 ماه و نیم گذشته رسید.

رئیس جمهوری ایتالیا دیروز این کشور را در مسیر یک انتخابات جدید قرار داد و یکی از مقامات سابق صندوق بین المللی پول را به عنوان نخست وزیر موقت مامور برنامه ریزی برای انتخابات زودهنگام و تنظیم بودجه سال آینده کرد.

مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی گفته، ممکن است نشست ها و مذاکرات بیشتری با رهبر کره شمالی داشته باشد. این در حالی است که مقامات آمریکایی نیز به دنبال احیای دیدار برنامه ریزی شده بین کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هستند.

ترامپ و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن دیروز تلفنی در مورد کره شمالی گفت وگو کردند و تایید کردند که قبل از دیدار برنامه ریزی شده رهبران آمریکا و کره شمالی با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

مقامات آمریکایی و چینی در سازمان تجارت جهانی بر سر ادعای ترامپ مبنی بر اینکه چین ایده های آمریکایی را می دزدد مشاجره کرده اند. این ادعا موضوع 2 دعای حقوقی است و کاخ سفید قصد دارد تعرفه های تنبیهی قابل توجهی را در این باره علیه کالاهای چینی وضع نماید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار