مدیرکل راه وشهرسازی استان گلستان از اختصاص ۴۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به اجرای طرح برنامه‌های بازآفرینی شهری و تسهیلات ساخت مسکن در محلات هدف استان گلستان خبر داد.

 بیش از ۴۱۸ میلیارد ریال برای طرح بازآفرینی شهری گلستان اختصاص یافت

به گزارش گلستان 24 ؛حسین محبوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در اجرای برنامه ششم توسعه مبنی بر تحرک بخشیدن به برنامه‌های بازآفرینی اعم از احیاء بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه شهرها از طریق بازآفرینی و نوسازی محلات هدف و ساخت 2792 واحد مسکن بیش از 41  میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار جهت بازآفرینی شهری و 558 میلیارد ریال وجوه اداره شده برای تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های هدف طرح به استان گلستان اختصاص یافت.

وی افزود: تسهیلات ساخت در نظر گرفته شده برای سازندگان واحدهای مسکونی در استان به ازای هر واحد 40میلیون تومان با نرخ سود  9 درصد در سال جاری برای دوره مشارکت مدنی 2 ساله ساخت است و علاوه بر آن، تسهیلات تا سقف 70 میلیون تومانی با نرخ سود 18 درصد برای سازندگان مسکن پرداخت می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان به تسهیلات خرید هم اشاره کرد و اظهار داشت: این تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای متقاضیان خرید واحد مسکونی در محدوده‌ها و محلات هدف در شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت 60 میلیون تومان و دیگر مناطق شهری 40 میلیون تومان با نرخ سود 6 درصد با دوره بازپرداخت حداکثر 12 سال است.

محبوبی افزود: تسهیلات ودیعه اسکان موقت به صورت قرض‌الحسنه در کلان شهرها 20 میلیون تومان برای هر متقاضی واجد شرایط و در دیگر شهرها 15 میلیون تومان است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان ادامه داد: با اجرای این طرح برآورد می‌شود که حداقل 5116 فرصت شغلی در سطح استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شود.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان در ادامه به پرداخت تسهیلات برای احیای بافت‌های فرسوده اشاره کرد و اظهارداشت: از اول سال‌جاری تاکنون برای ساخت 413 واحد مسکونی متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی و نسبت به تکمیل مدارک و اخذ وام اقدام کردند.

وی تصریح کرد: اولویت اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در استان گلستان در شهرهای بالای 50 هزار نفر بوده و در شهرهای کمتر از 50 هزار نفر به شرط تعریف و ارائه طرح امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار