گفت و گوی میدانی گلستان 24 با مردم؛

بعد از افزایش چندین برابری قیمت ها خبرنگار ما در بین مردم رفت و پای درد ودل های آنها نشست.

نظارت جایگاهی در دولت ندارد/عاملان فساد اقتصادی باید شدیدا مجازات شوند/مدیران ضعیف و وابسته عاملان گرانی بازار هستند/دلال ها به جای دولت بر بازار نظارت می کنند

به گزارش گلستان 24؛ در چند مدت اخیر تمامی کالا با افزایش قیمت چندین برابری خود باعث شدند تا مشکلات زیادی برای مردم پیش بیاید به همین منظور خبرنگار ما با حضور در بین مردم نظرات آنها را در خصوص این افزایش قیمت ها جویا شد.

آقای شاهرخ زرگری یکی از شهروندان کردکویی به خبرنگار ما،گفت:این وضعیت اقتصادی زیبنده جمهوری اسلامی نیست،در رسانه ها اکثر کارشناسان اقتصادی می گویند عمده مشکلات کشور به علت عدم مدیریت صحیح  در داخل کشور است، و تحریم ها تنها 30دصد از مشکلات کشور می باشد.

وی ادامه داد:این موضوع یعنی چی؟ آقایان مسئولی که روی صندلی نشسته اید و نظاره می کنید، لطفا تکانیبه خود بدهد و حداقل جلوی افزایش بیشتر قیمت ها را بگیرید.

حسن اکبری یکی دیگر از شهروندان گرگانی نیز با اشاره به گرانی کالا های اساسی مردم،اظهار کرد:مسئولین خودشان حاضرند بیایند با کارت ملی در صف گوشت به ایستند؟این همه دستگاه و مسئول نمیتوانند تصمیمی درست در رابطه با توزیع مناسب گوشت بگیرند که این گونه وقت و عزت مردم لگد مال نشود.

وی اذعان کرد:چند روز پیش در خبر ها خواندم که قیمت تمام شده گوشت برای واردات به ایران 5 دلار است که با قیمت ارز دولتی می شود کیلویی 21 هزار تومان ولی قیمت مصرف کننده در بازار نزدیک به 100 هزارتومان است،اینگونه که معلوم است دلال ها به بازار نظارت می کنند تا دولتی ها.

خانم طاهری نیز در گفت وگویی با خبرنگار ما، اظهار داشت:کشور از لحاظ مدیریت مشکل دارد چرا که در مسائل مدیریتی خیلی کوچک درمانده ایم،نمایندگان مردم در مجلس هم کاری نمی کنند تا مشکلات ما حل شود،مردم ایران تنها وتنها به خاطر شهیدانشان است که دارند صبر می کنند.

آقای یلمه در واکنش به این گرانی ها،تصریح کرد:والا دیگر ما شرمنده خانواده شدیم،نمیدانیم در پاسخ به درخواستهای اعضای خانواده چه بگوییم اصلا این در آمدی که ما داریم با خرج کرد زندگی مان تطابق ندارد؛یک سال است که کشور به این حال و روز افتاده و مسئولین ما هیچ برنامه ای و نظارتی برای مدیریت آن ندارند.

یکی دیگر از شهروندان گرگانی ،اظهار داشت:این مشکلات اصلا به تحریم ها ربطی ندارند،مدیران ومسئولین اگر توان کار جهادی را ندارند لطفا خودشان استعفا دهند،مردم که بازیچه نیستند تا آنها هر روز یک روش غلط مدیریت را در پیش بگیرند و زجرش را مردم بکشند.

او ادامه داد:اینکه بخواهیم مشکلات کشور را به این و آن گره بزنیم درست نیست،ما باید به توان داخلی خودمان تکیه کنیم،شما نگاه کنید ما در بدترین تحریم ها موشک های ساخته ایم که بعضا نظیرشان وجود ندارد اما چهل سال است که درصنعت خودرو درمانده ایم، تامدیران ضعیف و وابسته کنار نروند وضعیت همین است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری،گفت: اگر مسئولین سیاست اقتصاد مقاومتی را در پیش بگیرند قطعا ما از این مشکلات عبور خواهیم کرد چرا که ان زمان نه وابسته به کسی هستیم و نه کسی می تواند برای هر موردی  به ما فشار اقتصادی وارد کند.

مهدی انصاری یکی از رانندگان تاکسی،نسبت به وضعیت اقتصادی کشور اینگونه اظهار کرد:اگر دزدان واقعی را اعدام کنند و  ملاحضه هیچ مسئولی را نکنند دیگر کسی به خودش جرات نخواهد داد تا دست به هر نوع فساد و اختلاسی بزند.

او ادامه داد:کلمه نظارت هیچ جایگاهی در بین مسئولین ندارد،بخاطر همین هم فروشندگان با هر قمیتی که دوست دارند اجناسشان را به مردم می دهند و مردم هم مجبور به خرید هستند.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار