یادداشت؛

227 میلیارد تومان در منطقه ای کوچک ومحروم استان گلستان وجود داشت ولی مدیران اقتصادی استان این نقدینگی ها را ندیدند.

پرونده پرهام تراژدی اقتصادی گلستان بود/کارشناسان اقتصادی نتوانستند نقدینگی مردم را جذب کنند ولی چند نفر بی سواد این کار را کردند

به گزارش گلستان24؛احمد ملاشاهی یکی از فعالان رسانه ای استان گلستان طی یادداشتی در خصوص پرونده پرهام نوشت:دادگاه متهمان لیزینگ خودرو موسوم به پرهام برگزارشد این فقط دادگاه چند نفر نبود بلکه تراژدی اقتصادی گلستان بود که علاوه بر متهمان بلکه شاکیان و مسئولان اقتصادی گلستان در آن سهیم و مقصراند.

چه چیز باعث شد مردمی که در معاملات ریزبین هستند اینگونه پول بی زبان خود را حتی بی سند به چند نفر تحویل می دهند، آیا تبلیغات وسیع باعث اینکار شد یا آرزوی سریع پولدار شدن همچون خوره به جان جیب مردم ما افتاد که متوجه خطرات اینکار نشدند.

غم بزرگ این پرونده در این بود که ۲۲۷ میلیارد تومان در یک منطقه کوچک و محروم وجود داشت و طراحان اقتصادی استان ندیدند اما سه متهم کم سواد دیدند.

بانک های اقتصادی استان با صدها کارشناس زبده نتوانستند این مبلغ را جذب کنند ولی اینها اعتماد لازم را برای جذب این مبلغ ایجادکردند.

معاونت اقتصادی استانداری و دیگر مدیران اقتصادی گنج نقدینگی مردم را برای رونق تولید ندیدند ولی این سه متهم بخوبی این سیل نقدینگی را دیدند.

نقدینگی سرگردان، فرصت و تهدیدی است که به رغم تاکید اسناد بالادستی و دستور رهبری،  مسولان برنامه ای ندارند و رسانه ها کمترین مطالبه را در این خصوص  از مدیران دارند،تاکنون این نقدینگی، زخم های دردناکی بر پیکره اقتصادی کشور ایجاد کرده، ولی برخی را بیدار نکرده است.

اگر تراژدی پرهام بخاطر یک شرکت تولیدی می بود دردش خوردنی بود ولی این ماجری برسر شرکت دلالی بود این  یعنی بزرگان و مدیران اقتصادی و بازرگانی گلستان به اندازه دلالان، تحرک و انگیزه و تلاش ندارند.

شکوایه ی پرهام با ۳۰ هزار صفحه و ۳ هزار شاکی توان زیادی از ما گرفته و می گیرد اما برای شکل نگرفتن پرهام های بعدی مدیران باید برای نقدینگی مردم برنامه ریزی کنند و مردم با کنارگذاشتن گزینه سریع پولدارشدن در پی گزینه هایی باشند که اولا از  سرمایه گذاری شان لذت ببرند دوم اینکه در تولید سهمی داشته باشند و سوما در قالب تعاونی با افراد همدل، خوش فکر و جوان به سرمایه اندک شان قدرت سرمایه گذاری ببخشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار