رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان مطرح کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از تاخیر 19 ماهه بیمه‌ها در پرداخت تعهدات به علوم پزشکی گلستان خبر داد.

تاخیر 19 ماهه بیمه‌ها در پرداخت تعهدات به علوم پزشکی گلستان

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا فاضل صبح امروز در کارگروه سلامت استان گلستان اظهار کرد: در طول سه سال گذشته در موضوع درمان با افزودن تخت‌های بیمارستانی توانستیم بخشی از نیازهای مردم را برآورده کنیم.
وی ادامه داد: گرگان و گنبدکاووس نیازمند افزایش زیرساخت‌های درمانی است که باید مورد توجه ویژه مجموعه استان قرار گیرد و باید این امر را در نظر بگیریم که پیشگیری ارجع‌تر از درمان است اما باید درمان را با کیفیت بیشتری به بیماران ارائه دهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: برای حدود یک میلیون و 300 هزار نفر در استان پرونده سلامت تشکیل شد که نظام ارجاع برای نخستین‌بار در استان گلستان کلید خورد که دلیل اصلی آن اجرای بسیار خوب پرونده سلامت برای مردم استان بود.
فاضل بیان کرد: نظام ارجاع در سه شهرستان در گلستان اجرایی شد که نظام ارجاع باعث افزایش سطح خدمات و کیفیت خدمات به بیماران خواهد شد.
وی اضافه کرد: بهداشت محیط معضلی بود که در معدن زمستان یورت آزادشهر وجود داشت و آن اتفاق ناگوار را برای مردم استان و کارگران آن منطقه ایجاد کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در آن مقطع اقدامات خوبی انجام شد اما باید از اتفاقات اینچنینی جلوگیری کنیم و زمانی که 11 معدن مشترک با استان سمنان داریم باید نظارت کافی داشته باشیم و می‌طلبد با جدیت بیشتری فرمانداران وارد عرصه شوند.
فاضل ادامه داد: 12 ماه تاخیر پرداخت در کارانه‌ها داریم که 19 ماه تاخیر پرداخت تعهد بیمه‌ها باعث شده تا این مشکلات در سطح دانشگاه علوم پزشکی شده است.
وی بیان کرد: زمانی که ارائه دهنده خدمت دچار مشکل است به طور طبیعی خدمت گیرنده هم خدمت خوبی را دریافت نخواهد کرد که نیاز است با جدیت مدیریت استانی وارد عرصه شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: مصرف بیش از حد مواد چربی و چاقی مردم استان باعث افزایش تعداد بیماران سرطانی در استان گلستان شده است.
فاضل گفت: آلودگی آب و سبزیجات در استان گلستان وجود دارد و آبیاری سبزیجات با فاضلاب انجام می‌شود که این موضوع برای سلامت مردم استان مشکلات جدی را ایجاد می‌کند و با وجود اقدامات انجام شده نیاز است این موضوع به طور ویژه پیگیری شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار