مدیرکل محیطزیست استان گلستان از درگیری شکارچیان با محیط‌بانان در این استان خبر داد و گفت: طی دو روز گذشته درگیری بین چهار شکارچی و محیط‌بانان رخ داد که در این درگیری یک نفر از محیط‌بانان از ناحیه سر به شدت مجروح شد.

درگریری خونین محیط زیست گلستان با شکارچیان مسلح

به گزارش گلستان24،امیر عبدوس صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: متاسفانه طی دو روز گذشته یکی از محیط‌بانان ما در عرصه محیط زیست طبیعی که برای حفظ و حراست از گونه‌های وحشی در ماموریت بودند با برخورد و درگیری شکارچیان مسلح دچار مصدومیت شد و اکنون حال عمومی این محیط‌بان خوب است.

وی با بیان اینکه ضاربین چهار نفر بودند، تصریح کرد: یک ساچمه به سر محیط بان ما برخورد کرد و تحت عمل جراحی قرار گرفت ضاربین چهار نفر بودند همکار ما هم مسلح بوده ولی در درگیری با توجه به اینکه امکان پناه گرفتن برایش مقدور نبود به شدت تحت تیراندازی توسط ضاربین و شکارچیان قرار می گیرد و به نوعی شکارچیان پس از درگیری و شلیک به سمت محیط‌بانان ما از صحنه درگیری متواری می‌شوند.

 مدیرکل محیطزیست استان گلستان با تاکید بر اینکه متخلفان به سزای شقی خودشان خواهند رسید، ابراز کرد: انجام اقدامات امنیتی و قضایی برای دستگیری متخلفین ادامه دارد یک سرنخ هایی به دست آمده است و امیدواریم متخلفان به سزای شقی خودشان برسند.

وی خاطرنشان کرد: طبق اصل 50 قانون اساسی حفظ محیط زیست وظیفه عمومی است از این رو هر فعالیت اقتصادی که موجب آلودگی و تخریب غیرقابل جبران محیط زیست شود در جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

عبدوس اذعان کرد: بنابراین همه آحاد مردم، دستگاه‌های دولتی و همه صاحبان صنایع موظف به رعایت کردن ملاحظات زیست محیطی در طرح‌های خودشان و بهره برداری خودشان از منابع پایه و طبیعی کشورمان هستند.

مدیرکل محیطزیست استان گلستان تصریح کرد: سازمان حفظ محیط زیست هم به عنوان یک دستگاه نظارتی وظیفه نظارت بر رعایت ملاحظات زیست محیطی را بر عهده دارد و در سه حوزه محیط زیست از جمله محیط زیست طبیعی، محیط زیست انسان ساخت و محیط زیست دریایی در حال فعالیت است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار