فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به کشف بیش از ۱۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون گفت‌: کشف این میزان کالای قاچاق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

افزایش ۱۳ درصدی کشف کالای قاچاق در استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  سردار‌ علی اکبر جاویدان، با بیان اینکه پدیده قاچاق کالا ضربه جبران‌ناپذیری بر اقتصاد، هویت ملی و برنامه‌ریزی کشور است، اظهار داشت: در صورت عدم مقابله با این پدیده شوم، زمینه تضعیف تولید داخلی و ترویج اشتغال ناسالم فراهم می‌شود.

وی افزود: قاچاق کالا علاوه بر انحراف سرمایه از مسیر اصلی و در نهایت کاهش تولید ملی، سبب گسترش فقر و بیکاری در جامعه می‌شود.

فرمانده انتظامی گلستان‌، تشویق مصرف‌کنندگان به مصرف کالای داخلی و از طرفی جلوگیری از تبلیغات بی رویه کالای خارجی را از جمله راهکارهای مقابله با پدیده قاچاق عنوان و تصریح کرد : افزایش خودباوری و اعتماد به نفس در تولید کنندگان داخلی و از طرفی نظارت و کنترل بیشتر بر مرزهای کشور از دیگر راهکار های مقابله با قاچاق کالا در کشور است.

سردار جاویدان با بیان اینکه پلیس در حوزه مقابله با قاچاق کالا مصمم بوده و در این راستا با فردی مماشات ندارد، گفت:  موفقیت های بسیار خوبی در حوزه مقابله با قاچاق کالا ایجاد شده است.

فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه در این مدت 22 پرونده بالای یک میلیارد ریال و 286 پرونده بالای یکصد میلیون ریال در استان تشکیل شده است ، گفت: ارزش کل کالای کشف شده از ابتدای سال جاری تا کنون 173 میلیارد و 896 میلیون ریال بوده است.

سردار جاویدان خاطر نشان کرد: ارزش این مقدار قاچاق کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار