رئیس پلیس پیشگیری گلستان:

رئیس پلیس پیشگیری گلستان گفت: جابجایی اثاثیه منازل در نوروز تنها با مجوز پلیس امکان‌پذیر است.

جابجایی اثاثیه منازل در نوروز تنها با مجوز پلیس امکان‌پذیر است/ پیشگیری اجتماعی بهترین راه کاهش وقوع جرم است

به گزارش گلستان 24 ؛ محمدعلی عسگری  اظهار کرد: به منظور پیشگیری از وقوع سرقت و در راستای برقراری هرچه بهتر نظم و امنیت در ایام نوروز، طرح ویژه پلیس پیشگیری برای جابجایی اثاثیه منازل اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح، هرگونه جابجایی اثاثیه منازل بدون هماهنگی کلانتری محل ممنوع است و افراد برای انجام جابجایی اثاثیه منزل باید با کلانتری محل هماهنگی‌های لازم را انجام و مجوز اخذ کنند.

رئیس پلیس پیشگیری گلستان خاطرنشان کرد: قبل از جابجایی اثاثیه منازل، صاحب اموال به همراه مدارک و مستندات شناسایی به کلانتری محل مراجعه کرده و با هماهنگی و پس از اخذ مجوز، می‌تواند نسبت به جابجایی اقدام کند.

عسگری تاکید کرد: در ایام نوروز توجه به نکات پیشگیرانه و توصیه‌های پلیسی به منظور پیشگیری از وقوع سرقت، بیش از پیش دارای اهمیت است که تقاضا داریم شهروندان بیشتر از گذشته نسبت به رعایت نکات پیشگیرانه اقدام کنند.

وی متذکر شد: توصیه می‌شود شهروندان اگر قصد سفرهای طولانی دارند، کلید منزل خود را به فرد مورد اعتماد سپرده تا در طول روز علاوه بر سرکشی از منزل، نسبت به بسته بودن درب و پنجره اطمینان لازم را کسب کرده و در صورت بروز مشکل بلافاصله موضوع را به پلیس و صاحبخانه اطلاع دهد.

رئیس پلیس پیشگیری گلستان تصریح کرد: شهروندان از نگه داشتن طلا، پول به میزان قابل توجه، وسایل قیمتی و ارزشمند در منزل بخصوص در زمان مسافرت و خالی بودن منزل خودداری کند و وسایل خود را به صندوق‌های امانات معتبر و دارای مجوز و یا صندوق‌های امانات بانک‌های رسمی کشور سپرده و یا در اختیار افراد مورد اعتماد و اطمینان خود قرار دهند و پس از بازگشت سفر آنها را پس بگیرند.

عسگری گفت: نکته قابل توجه این است، سارقان مکان‌ها و یا خودروهایی را مورد سرقت قرار می‌دهند که از کمترین ایمنی برخوردار بوده و به سادگی بتوانند با باز کردن قفل و یا درب و پنجره‌ها به سادگی به اعمال مجرمانه خود بپردازند.

وی بیان کرد: تاکید می‌شود، شهروندان حتما از قفل‌های مطمئن و ایمن برای درب‌ها و پنجره‌ها استفاده کنند و توصیه می‌شود افرادی که بخصوص در طبقات اول و دوم هستند در صورت امکان از حفاظ محکم برای پنجره‌های خود استفاده کنند.

رئیس پلیس پیشگیری گلستان گفت: توصیه می‌شود مدیران آپارتمان‌ها این نکته را به اهالی آپارتمان متذکر شوند که حتی برای خروج کوتاه از آپارتمان، درب حیات را ببندند زیرا سارقان در کمترین زمان ممکن وارد آپارتمان شده و نسبت به سرقت از انباری، سرقت وسایل موجود در پارکینگ‌ها، سرقت از خودرو و حتی مخفی شدن در آپارتمان و اجرای عمل مجرمانه در فرصت مناسب استفاده می‌کنند.

عسگری گفت: در ایام نوروز تیم‌های گشت پلیس افزایش یافته و با هوشیاری بیشتر تلاش می‌کند تا شرایط ایمن همراه با نظم و امنیت را برای مردم فراهم کند اما هوشیاری و رعایت نکات پیشگیرانه از سوی مردم بهترین و موثرترین راه برای جلوگیری از سرقت است.

وی تاکید کرد: به طور قطع پلیس نمی‌تواند در آن واحد در همه کوچه‌ها و محلات حاضر باشد و نیاز است تا مردم با مشارکت اجتماعی خود با پلیس، زمینه وقوع جرم را کاهش داده تا شاهد امنیت پایدار در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

منبع : فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار