در گفتگوی اختصاصی با رییس دانشگاه گلستان مطرح شد:

رییس دانشگاه گلستان از شروع مدیریت جدیدش به عنوان تولدی دوباره یاد می کند و می افزاید: خداوند به من توفیق داد که مسئولیت دوباره ای پیدا کنم و کارها واهداف ناتمامم در دانشگاه را به سرانجام برسانم.

دوره جدید مسئولیتم عمری دوباره برای خدمت رسانی است/ تاکید بر نقش فعال دانشجویان در معادلات کشور

به گزارش گلستان ۲۴ ؛با توجه به ابقاء فرهاد یغمایی بر ریاست دانشگاه گلستان پایگاه خبری دانشجوسلام گفتگویی اختصاصی با وی انجام داد و از دغدغه ها و برنامه های آینده او پرسید.

رییس دانشگاه جامع گلستان درباره الویت برنامه هایش در دوره جدید و برنامه ها ی ناتمام دوره قبل می گوید: همانطور که می دانید مشکل دانشگاه ما از ابتدا فضای فیزیکی آن بوده و تلاش کردیم در دوره قبل شرایطی را بوجود آوریم که دانشگاه گلستان در جایگاه درست و اصولی خود قرار گیرد.

توجه به اقدامات اصولی و پایه ای در ساخت دانشگاه

از اینرو تمام هم و غم ما در ساخت و ساز بوده  و همه انرژی خود را صرف این کردیم سایت سرخنکلاته تکمیل شود  که به لطف خدا کارهای خوبی شد که البته چون آن اقدامات زیربنایی در بستر خالی صورت گرفت شاید خیلی کارهای انجام گرفته دیده نشد ولی آن فعالیتها متحمل هزینه و وقت زیادی شد.

وی ادامه می دهد: در این مدت سعی کردیم برخی مشکلاتی که با کشاورزان  در واگذاری زمینها بوده است  را برطرف کنیم چرا که در دوران قبل به کشاورزان هم قول داده شد تا فرزندانشان در ازای واگذاری زمین در دانشگاه مشغول به کار شوند که خب  باید امروز به این درخواستها پاسخ داده شود و سعی شد تا در محیطی آرام و دور از حاشیه به این موارد نیز رسیدگی شود.

03میدان

عمری دوباره برای خدمت رسانی در دانشگاه

او می گوید: امروز دانشکده تعاون در سایت سرخنکلاته به بهره برداری رسیده و نزدیک ۱۵۰ دانشجو و سه معاونت و ۱۴ همکار هیئت علمی در آنجا مستقر است که این در حالی بود که در زمان شروع دوره مدیریتش فقط اسکلت  فلزی دانشکده بنا شده بود.

رییس دانشگاه گلستان از شروع مدیریت جدیدش به عنوان تولدی دوباره یاد می کند و می افزاید: خداوند به من توفیق داد که مسئولیت دوباره ای پیدا کنم و کارها و اهداف ناتمامم در دانشگاه را به سرانجام برسانم چون یکی از دغدغه های من این بود کارها اصولی و بنیانی انجام شود .

یغمایی ادامه می دهد: ساختمان دیگری به مساحت ۴۵۰۰متر مربع در حال آماده سازی می باشد که دغدغه ام این بود در دوره قبل آن را به اتمام برسانم که ان شالله در این دوره به اتمام خواهد رسید.

به طوریکه ساختمان عدالت ۱۵ به سایت سرخنکلاته منتقل شد و در این انتقالات سعی کردم نسبت به همکاران خود و دانشجویان حس مسئولیت داشته باشم .

تلاش برای به حداقل رساندن مشکلات نقل و انتقال به سایت سرخنکلاته

او در رابطه با انتقادهایی که بعضا در این زمینه مطرح است می گوید: البته ممکن است هیئت علمی و دانشجویان انتقاداتی نسبت به برخی کمبودها داشته باشند ولی باید گفت این امری طبیعی است و ممکن است در ابتدا این رفت و امدها و نقل مکانها برایشان کمی سخت باشد اما مطمعنا این کوتاه مدت است  چرا که مشکلات امروز ما، قبلا برای انتقال دانشگاه علوم کشاورزی به پردیس فعلی بود .

او درباره احساس امنیت دانشجویان در دانشکده جدید هم بیان کرد: امنیت و رفت و آمد دو موردی که مورد توجه ما بوده و باید گفت با وجودیکه  دیوارکشی و فنس کشی در اطراف دانشگاه قبل از استقرار کامل دانشجویان در هیچ کجا متداول نیست ولی برای احساس امنیت دانشجویان این کا را دانشگاه گلستان انجام داده ایم.و برا یانتقالا دانشجویان و همکاران نیز وسیله رفت و آمد مهیا شده است.

ساختمانی که با بهره برداریش در دانشگاه انقلاب رخ می دهد

پیشرفت دانشکده علوم به مساحت۸۵۰۰متر مربع یکی دیگر از برنامه هایی بود که در دوره قبل در نظر داشتم انجام دهم و ۸۵ درصد آن به پایان رسید و تلاش دارم در صورت تامین بودجه  تا مهرماه به افتتاح برسد.

و اگر این ساختمان ۸۸۰۰ متری به بهره برداری برسد انقلابی در دانشگاه گلستان رخ خواهد داد.

ساختمان اداری نزدیک به ۴۸۰۰متر مربع یکی دیگر ازساختمانهایی است که آماده افتتاح است که البته ما دو معاونت را قبلا به آن ساختمان منتقل کردیم و اتفاقا با وجود آنان انجام کار رشد پیدا کرد و امروز قابل بهره برداری است که قرار است کادر اداری و آموزشی ما در آنجا مستقر شود.

معاونتهای موجود در دانشکده تعاون نیز به آنجا منتقل می شوند و در این صورت تعداد ظرفیت دانشجویان دانشکده تعاون از ۱۵۰ نفر  به ۳۰۰نفر در مهرماه خواهد رسید.

02میدان

کاری که اگر ناتمام می ماند مورد لعن قرار می گرفتیم!

کار ناتمامی که یغمایی از آن یاد می کند که اگر تکمیل نمی شد لعن آیندگان را در برداشت  کمربندی گرگان بود که سر در، دانشگاه در مجاورت آن قرار می گرفت  و در دوره مدیریت جدید فرصتی شد تا این مسئله مهم را عملی کند و در این خصوص رایزنی هایی را با کشاورزان منطقه داشته است.

تمام سیاستهای رهبری در دانشگاه اجرا می شود

رییس دانشگاه گلستان در بخش دیگر این گفتگو به نقش تشکلهای دانشجویی اشاره می کند و می گوید: معتقد است دانشجو باید از وضعیت بی مسئولیتی بیرون بیاید و نقش فعال در معادلات داشته باشد که در این خصوص در دانشگاه گلستان زمینه برای حضور فعالیت تمام دانشجویان فراهم شده و در واقع می توان گفت همان سیاستی که مد نظر رهبر معظم انقلاب و وزارتخانه مربوطه است در این دانشگاه پیاده شده است.

وی ادامه می دهد: در دوره قبل سخنرانان برجسته و درجه یک کشوری از تمام طیفها در این دانشگاه حضور پیدا کردند که مطمئنا حضور آنان و جلساتی که با دانشجویان داشتند می تواست در ارتقاء سطح بینش سیاسی و اعتقادی آنان موثر باشد.

سعه صدر، سیاستم در مواجه با انتقادات دانشجویی

وی میدان را در دانشگاه برای اظهار نظر دانشجویان باز می داند و می افزاید: برخی مواقع انتقادات تندی توسط دانشجویان از طریق کانالای دانشجویی و نشریاتی که دارند به ما می شود که داشتن سعه صدر و انتقاد پذیری الویت کار ماست.

وی به دانشجویان اطمینان داد حتما انتقادات و مسائلی که مطرح می کنند توسط مدیران مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد.

ریاست دانشگاه گلستان در بخش پایانی در رابطه با برنامه دانشگاه گلستان در خصوص  عملی کردن شعار حمایت از کالای ایرانی گفت: در خصوص حمایت از کالای ایرانی توسط  رهبر انقلاب باید  در نظر داشته باشیم که این سخنان به درستی تحلیل و تبیین شود و مطمئنا نظر ایشان تولید و حمایت از کالاهای بی کیفیت نبوده از اینرو دانشگاه وظیفه دارد تا فناوری و دانش تولید کند که بتوان از آن محصول خوب تولید کرد.

 حمایت از کالای ایرانی در راستای شعارهای اقتصادی سالهای گذشته است

 دانشگاه گلستان در خصوص تولید محصولات کیفی و دانش بنیان اقدامات مفیدی داشته که در هفته پژوهش برخی از آنان به نمایش گذاشته شد و وظیفه دستگاههای اجرایی است که از آن محصولات حمایت کنند.

یغمایی شعارهای اقتصادی رهبر معظم انقلاب در سالهای متوالی را در یک چرخه می داند و می افزاید: شعارهای اقتصادی که در این سالها مطرح شده به صورت یک زنچیره هستند و باید گفت حمایت از کالای ایرانی دنباله همان اقتصاد مقاومتی است که در سال قبل مطرح شد و اتفاقا دانشگاه گلستان با عمل به اقتصاد مقاومتی بود که توانست امروز به پیشرفت کنونی برسد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار