مسئول دبیرخانه شورای مبارزه با موادمخدر گلستان:

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گلستان با اشاره به کشف حدود ۵ تن موادمخدر در استان گلستان در سال گذشته گفت: براساس اعلام دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر، استان گلستان در بحث شیوع موادمخدر رتبه دوم کشوری را دارد.

حدود ۵ تن موادمخدر در استان گلستان کشف شد

به گزارش گلستان 24، محمودرضا روحانی‎فرد صبح امروز در همایش اجتماعی کردن امر مبارزه با موادمخدر با اشاره به پنجم تیرماه سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: با توجه به حساسیت و اولویتی که مدیران کشوری و لشکری و مقام معظم رهبری در خصوص آسیب‎های اجتماعی دارند، اعتیاد جزء اولویت آسیب‎های اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به پیچیدگی مبارزه با مواد مخدر گفت: با وجود دستاوردهای بزرگ بشریت در عرصه‎های مختلف اجتماعی اقتصادی نظامی علمی و غیره تهدیدات ناشی از آسیب‎های اجتماعی بر پیشرفت و سعادت انسان‎ها سایه انداخته چنان که رفاه را از انسان‎ها سلب می‎کند و در راس این آسیب‎ها بحث موادمخدر است.

روحانی‎فرد افزود: امروزه پس از فقر، عوامل زیست محیطی و تهدیدات هسته‎ای، موادمخدر به عنوان چهارمین بحران در جهان محسوب می‎شود و هیچ کشوری در دنیا نیست که عاری از موادمخدر بوده و از این بلای خانمان‎سوز در امان باشد و امروز شاهد آن هستیم که نزدیک به 250 میلیون نفر در دنیا معتاد هستند.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گلستان تاکید کرد: در ایران اسلامی که پرچمدار مبارزه با موادمخدر است تعداد بی‎شماری معتاد وجود دارد و با توجه به آمار و ارقام موجود مسئولان دست‎اندرکار این حوزه باید فعالیت‌شان دوچندان شود.

موادمخدر/ تریاک

وی افزود: در حال حاضر بیش از 700 نوع مواد مخدر در دنیا وجود دارد که این امر زنگ خطری است برای متولیان که با دقت و حساسیت بیشتری اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گلستان با اشاره به کشف 2 تن و 400 کیلو موادمخدر در سال 94 و حدود 5 تن مواد در سال گذشته، افزود: براساس اعلام از سوی دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر، استان گلستان در بحث شیوع مواد مخدر رتبه دوم کشوری را دارد.

وی افزود: دولت به تنهایی نمی تواند با این بلای خانمان‎سوز مبارزه کند و مردم، تشکل‎های مردمی و آحاد جامعه به کمک مسئولان بیایند و در کنار مقابله با مواد مخدر، اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه را در راس فعالیت‎ها و برنامه‎ها قرار دهیم.

فیروزی فرماندار بندر ترکمن نیز در این همایش با اشاره به اهمیت موضوع مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: در حوزه مبارزه با موادمخدر بخش دولتی و نهادهای متولی اقدامات خوبی انجام می‎دهند اما آنچه که مورد تاکید است اجتماعی کردن آن است یعنی استفاده از ظرفیت‎های مردمی در این حوزه است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار